hétfő, március 16, 2015

Fokhagymás-csilis tarja

Fokhagymás tarját gyakran szoktam készíteni, egyrészt mert egyszerűen elkészíthető, másrészt mert nagyon szereti az egész család. (Egyébként ez a recept a blogon az elsők között szerepelt, és hosszú ideig ez a bejegyzés volt a legnézettebb.) Hagyományosan zsírral készül, most viszont citromos-csilis olívaolajjal és sok-sok csilivel sütöttem, a fiúk nagy örömére. Az étel csípősségét persze a csili mennyiségével szabályozhatjuk, és nagyon dekoratív és mutatós a hússzeletek tetején a csiliszál. A recept a Fűszerész ajánlásával készült, és a Kifőztük Magazin márciusi számában jelent meg. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:





  • A húst vastagabb szeletekre vágtam (egyszerűbb, ha vásárláskor felszeleteltetjük a hentessel).
  • Az olívaolajhoz adtam a kétféle csilit és a megtisztított, zúzott fokhagymát, majd elkevertem.
  • A hússzeleteket a csilis pácba helyeztem, átforgattam, hogy mindenhol érje a fűszeres lé.
  • Lefedve, hűtőszekrényben legalább 1 éjszakán át érleltem (de akár 1 napig is érlelhetjük).
  • A tarjaszeletek mindkét oldalát megsóztam, nagy tepsibe raktam, ráöntöttem a páclevet, és kevés vizet is öntöttem alá.
  • Fóliával letakartam, és előmelegített, 210 fokos sütőben 1,5 órán át sütöttem.
  • Ezután eltávolítottam a fóliát, és a húst - időnként megfordítva és szaftjával meglocsolva - megpirítottam.
  • Friss kenyérrel kínáltam, de burgonyapürével is nagyon finom.


1 megjegyzés: