vasárnap, március 01, 2015

Fiákergulyás

A receptre Horváth Rozi szakácskönyvében bukkantam. A fiákergulyás egyesek szerint békebeli bécsi egytálétel, virslivel készítve, tükörtojással és ecetes uborkával tálalva, míg mások szerint a gulyásnak e finom fajtája is magyar találmány. Az én levesem talán nem is igazi fiákergulyás, hiszen nélkülözi a virslit és az ecetes uborkát, ettől függetlenül nagyon finom, a hagyományos gulyáshoz képest paradicsomosabb, "savasabb", savanykásabb ízvilágú leves. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 2 nagy vöröshagyma
  • 3-4 evőkanál olaj
  • 80 dkg marhalábszár
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 8 g sűrített paradicsom
  • őrölt fűszerpaprika, só, őrölt bors, ételízesítő por, petrezselyemzöld
  • 3 sárgarépa
  • 4 nagyobb burgonya
  • 1-2 paradicsom




  • A kétféle hagymát megpucoltam, a húst kb. 1,5 centinyi kockákra daraboltam.
  • A vöröshagymát apró kockákra vágtam, és megdinszteltem a felhevített olajon.
  • A tűzről lehúzva meghintettem pirospaprikával, hozzáadtam a húst és felöntöttem kevés vízzel.
  • A tűzre visszatéve sóztam, borsoztam, belekerült a zúzott fokhagyma és a paradicsompüré is.
  • Kis lángon, a vizet szükség szerint pótolva addig főztem, amíg a hús már majdnem puha lett.
  • Hozzáadtam a megtisztított, felkarikázott répát, a felkockázott burgonyát és a cikkekre vágott paradicsomot (akit zavar, előzetesen távolítsa el a paradicsom héját).
  • Felöntöttem kb. 1,5 l vízzel, felforraltam, majd kis lángon készre főztem.
  • Közben utánaízesítettem, és a  főzési idő vége felé a durvára tépkedett petrezselyemzöldet is hozzáadtam.


12 megjegyzés:

  1. A legnagyobb kedvenc a családban a marhahús-rögtön, a csirkemell(-filé) után! :D
    Nagyon jól néz ki, nagyon szeretjük mi is, főleg nyáron, bográcsban! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, bográcsban főzve még finomabb. De így sem volt rá panasz, nagyon gyorsan elfogyott, a férjem többször is repetázott. :)

      Törlés
  2. De jól esne most egy tányérkával. Igazi magyaros ízvilág, mi sem tudjuk megunni, pedig gyakran készítek gulyáslevest én is. Nálunk a túrós palacsinta elmaradhatatlan utána. Gyönyörű, színe van és látszik, hogy ízekkel teli.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most különösen jól sikerült, tényleg nagyon finom lett. :) Nálunk is palacsinta volt hozzá. :)

      Törlés
  3. Nekem is jól esne most, ebben a szakadó esőben....biztosan jobb kedvem lenne tőle! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, garantáltan, melengető, nagyon finom leves. :) És már nálunk is zuhog. :(

      Törlés
  4. Nagyon jól néz ki, szívesen megkóstolnám! Szeretem a gulyást minden mennyiségben! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, jöhetne most egy tányérkával :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) Katalin, pikk-pakk elfogyott, de ha erre jársz, szívesen főzök neked! :)

      Törlés
  6. Egy ilyen tartalmas gulyással képtelenség hibázni. Istenien néz ki :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha jó az ízesítés és kellően sűrű a leves, akkor valóban így van. :) Ez ilyen volt. :)

      Törlés