hétfő, március 09, 2015

Citromos-csilis olívaolaj

Viszonylag gyakran szoktam ízesített, fűszeres olajakat készíteni. Nagyon sokféle zöld- és egyéb fűszerrel lehet próbálkozni, és aztán ezeket a finom olajokat salátákba, grillezett húsokra-zöldségekre, mártogatósokba, vagy a főzésnél ízesítésként is nagyon jól lehet használni. Egyik nagy kedvenc a citromos-csilis olívaolaj, egy kis babérral megbolondítva. Kitűnő salátákba, sült húsok alá, öntetekhez, stb. A recept most a Fűszerész támogatásával készült és megjelent a Kifőztük Magazin márciusi számában is, sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 5 dl olívaolaj
  • 3 közepes, kezeletlen héjú citrom
  • 4-5 egész csili
  • 2 babérlevél


  • Az olajat lábasba öntöttem.
  • Citromhámozó segítségével levágtam az alaposan megmosott gyümölcsök héját, majd a csilivel és a babérlevéllel együtt az olajhoz adtam.
  • Közepes lángon kb. 95 fokosra hevítettem, majd 95-110 fokon 10 percig sütöttem.
  • A tűzről levéve hűlni hagytam, végül sterilizált üvegbe töltöttem.
  • Szorosan lezárva, szobahőmérsékleten legfeljebb 2 hónapig áll el.

4 megjegyzés:

  1. Ezek az olajok tényleg tökéletes ízesítői a salátáknak, ráadásul szépek is.
    Nálam "gasztroajándékként is funkcionálnak" ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ajándéknak is abszolút tökéletes. :)

      Törlés
  2. Á, szóval Te fel is forralod (úgymond) az olajat; én csak "nyersen" rakom össze
    és várok pár napot, felhasználás előtt-legközelebb így fogom kipróbálni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem így hamarabb és jobban kijönnek az ízek, persze csak nagyon finoman forralom, nem viszem túlzásba. :)

      Törlés