szombat, március 07, 2015

Aranymazsolás tésztalepény

Ezt a finom tésztalepényt tartalmas levesek utáni fogásként tudom ajánlani, bár 1-1 nagyobb kocka szerintem akár tízóraira vagy uzsonnára is tökéletesen megfelel. Nemrég gyönyörű, aranysárga, nagy szemű és főként puha mazsolát sikerült vennem (jumbo arany mazsola), amivel a lepény talán még különlegesebb és finomabb. Persze hagyományos mazsolával is készíthető, ebben az esetben javaslom sütés előtt rövid időre forró vízbe áztatni az aszalványokat. Kezdő házitündérek is bátran belevághatnak az elkészítésébe, mivel a tésztát még főzni sem kell, megpuhul a kefires-tejes masszában, amíg sül. :) A recept a Molnár tészta ajánlásával készült, és megtalálható a Kifőztük Magazin márciusi számában is. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 25 x 36 cm-es tepsihez:

  • 25 dkg fodros kocka tészta
  • 10 dkg arany mazsola
  • 15 dkg vaj
  • 3 tojás
  • 10 dkg cukor
  • 1 teáskanál vaníliás cukor
  • 1 citrom
  • 2 dl tejföl
  • 45 dkg kefir
  • 5 dl tej
  • kevés vaj, zsemlemorzsa
  • idénygyümölcs a díszítéshez




  • A tepsit kikentem vajjal, megszórtam zsemlemorzsával.
  • A tésztát összeforgattam a mazsolával, egyenletesen a tepsibe szórtam.
  • A vajat megolvasztottam, kicsit hűlni hagytam.
  • A tojásokat krémesre kevertem a kétféle cukorral és a citrom lereszelt héjával, majd hozzádolgoztam a langyosra hűlt vajat is.
  • Óvatos mozdulatokkal beleforgattam a tejfölt és a kefirt, végül hozzáadtam a tejet.
  • A masszát a mazsolás tésztára öntöttem, és előmelegített, 190 fokos sütőben kb. 35 perc alatt szép aranyszínűre sütöttem.
  • Langyosan, majd később jól lehűtve szeleteltem, porcukorral meghintve, lime-szeletekkel díszítve kínáltam.


6 megjegyzés:

  1. De csodálatosan néz ki! Igazi mesternő vagy. :-)

    VálaszTörlés
  2. Uhhh ezek a fotók :D nekem nagyon átjön az íze is a kép alapján ,

    VálaszTörlés
  3. A tésztát ezek szerint nem kell megfőzni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, csak szárazon a tepsibe kell szórni, rá a tejes massza (úgy, hogy ellepje). Amíg sül, a tészta tökéletesen át is puhul, kihűlve szépen szeletelhető. :)

      Törlés