szombat, február 21, 2015

Vaníliás-fűszeres krém

Ismét egy nagyon egyszerű desszertet hozok. Biztosan sokszor vagytok vele ti is úgy, hogy de jó lenne gyorsan és kevés munkával valami finomságot összeütni. Ez a krém abszolút megfelel ezeknek az elvárásoknak, az időigényes része tulajdonképpen a sülés és a hűlés, de eközben mi már nyugodtan foglalatoskodhatunk mással. A fűszerezés egyéni ízlés kérdése, én most kicsit télies, karácsonyi hangulatúra készítettem a vaníliával, fahéjjal, csillagánizzsal és szegfűszeggel. Langyosan és jól lehűtve egyaránt nagyon finom, kínálhatunk mellé csokoládét, esetleg valamilyen szezonális gyümölcsből készült öntetet. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 10 adaghoz:
  • 1 l tej
  • 1 vaníliarúd
  • 1 fahéjrúd
  • 2 csillagánizs
  • 5 szegfűszeg
  • 2-3 evőkanál barna cukor
  • 8 tojás
a tetejére:
  • 1/2 evőkanál barna cukor
  • 1/2 kávéskanál őrölt fahéj
a díszítéshez:
  • csokoládészeletek


  • A tejet lábasba öntöttem, kis lángon főzni kezdtem.
  • Hozzáadtam a felhasított vaníliarudat, az apróbb darabokra tört fahéjat, a csillagánizst, a szegfűszeget és a cukrot.
  • Időnként megkeverve felforraltam, majd letakarva kb. 5 percig hűlni hagytam.
  • Közben a tojásokat kézi habverővel egyneműre kevertem, majd - folyamatosan kevergetve - hozzászűrtem a forró, fűszeres tejet.
  • A vajjal vékonyan kikent szufléformákat nagy, mély tepsibe rakosgattam, majd elosztottam bennük a tojásos tejet (nyugodtan lehet majdnem tele szedni a formákat, a krém csak keményedni fog, térfogata nem nő meg).
  • A tepsit meleg vízzel felöntöttem úgy, hogy a formáknak kb. a 3/4-éig érjen a víz.
  • Előmelegített, 170-180 fokos sütőben 40-45 percig gőzöltem a krémet.
  • A sütőből és a tepsiből kivéve a formákat óvatosan megtörölgettem, majd rácsra rakosgattam.
  • A cukrot elkevertem a fahéjjal, és ezzel a keverékkel szórtam meg a krém tetejét, végül csokoládészeletekkel díszítettem.
  • Langyosan kínáltam, de jól lehűtve is tálalható.

6 megjegyzés:

  1. Engem nem zavar, ha télies hangulatú. :) Nagyon finom lehet.

    VálaszTörlés
  2. Csuda vonzó, adhatnál egy kis tálkával.... :-)

    VálaszTörlés
  3. uhhh pont kedvemre való finomságot hoztál :) imádnám :)

    VálaszTörlés
  4. Csodásan néz ki és nagyon finomnak ígérkezik! Naná, hogy sort kerítek rá!

    VálaszTörlés
  5. Pont erre a melengető, illatosan fűszeres ízvilágra vágyom most. Elvarázsoltál vele.

    VálaszTörlés