kedd, február 10, 2015

Mézes zabpehelygolyó

Egyre gyakrabban készítek zabpehelyből, zabpehellyel desszertet. A meggyes-zabkásás pohárkrém mellett ez a másik olyan desszert, ami ebből a finomságból készül és nagyon nagy családi kedvenc. Tudom, hogy ránézésre simán kókuszgolyónak tűnik, de higgyétek el, ez egy nagyon finom kávés-kakaós-diós-zabpelyhes finomság. Csak ajánlani tudom, akár Valentin-napi meglepetésként, és kedves Uraim, ezzel az egyszerűen elkészíthető finomsággal Önök is meglephetik szeretteiket. :) A receptet megtaláljátok a Kifőztük Magazin februári számában is, sok sikert hozzá!
Meghívást kaptam Orsitól, a Kiskanál blog szerzőjétől egy Valentin-napi lint party-ra, amit nagyon-nagyon jó ötletnek tartok, ezért szívesen teszek eleget a kérésnek és külön is ajánlom e jeles ünnepre ezt a finom desszertet! A bejegyzés végén a Sweet Valentin címkére kattintva azonnal a partyn találjátok magatok, jó szórakozást kívánok mindenkinek! :)



Hozzávalók kb. 55 darabhoz:
  • bő 1 dl tej
  • 5 dkg vaj
  • 1 kávéskanál cukrozott cikória-gabonakávé kivonat (Maci)
  • 20 dkg apró szemű zabpehely
  • 4 dkg darált dió
  • 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
  • 3-4 evőkanál méz
a forgatáshoz:
  • 10 dkg kókuszreszelék


  • A tejet, a vajat és a kávé kivonatot lábasba tettem, kevergetve felforrósítottam.
  • A zabpehelyhez adtam a diót, a kakaóport, a mézet és a forró folyadékot.
  • Fakanállal összeforgattam, majd hűlni hagytam - ezalatt a zabpehely kissé megszívta magát, és a massza formázható lett.
  • Nedves kézzel kb. 10 g-os golyókat formáztam belőle, és kókuszreszelékbe forgattam.
  • Jól lehűtve kínáltam.


12 megjegyzés:

  1. Hankka, ezek a képek...csodálatosak!
    A receptet mentettem!
    Szeressétek egymást!

    VálaszTörlés
  2. Én már el is készítettem és a blogra is felkerült. :) Nagyon finom volt, köszönjük a receptet! :)

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy tetszik az ötlet! Ezek a golyók csodaszépek! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik az ötlet, és a gyönyörű fotóid is persze :-))

    VálaszTörlés
  5. Jaj, de jól néz ki! Tetszetős golyóbisok :)

    VálaszTörlés
  6. Hankka, a recepted bekerült az 5 kedvenc Valentin-napi finomságom közé! :) Köszönöm, hogy velem játszottál!
    http://horsi-orsi.blogspot.gr/2015/02/sweet-valentin-link-party-osszefoglalo.html

    VálaszTörlés
  7. Finomságosak :) guríthatnál nekem is párat :)

    VálaszTörlés