szombat, február 14, 2015

Spenótos-túrós metélt

Amikor gyorsan kell az éhes család elé az asztalra varázsolni valamit, az egyik megfelelő választás a tészta lehet. Nálunk most szélesmetélt készült spenóttal, túróval és füstölt sajttal. Egyszerűen és gyorsan elkészíthető, finom étel, ajánlom! :) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 25 dkg szélesmetélt
  • só, frissen őrölt bors
  • 1 újhagyma
  • 45 dkg fagyasztott, aprított spenót
  • 2 tojás
  • 25 dkg tehéntúró
  • 10 dkg füstölt sajt
  • kevés vaj


  • A tésztát a szokott módon, bő, forrásban lévő, sós vízben kifőztem, hideg vízzel leöblítettem és hagytam lecsepegni.
  • Közben a hagymát megtisztítottam, keveset a zöld szárrészből is felhasználva apróra vágtam, majd kevés vajon pirítani kezdtem.
  • Hozzáadtam a félig kiengedett spenótot, hagytam, hogy a hő hatására teljesen felengedjen.
  • Ízesítettem sóval és borssal, majd zsírjára pirítottam.
  • Levettem a tűzről, pár percig hűlni hagytam.
  • Hozzákevertem az enyhén felvert tojásokat, az áttört túrót és a lereszelt sajt harmadát.
  • Ízesítettem még sóval és borssal, majd összeforgattam a tésztával.
  • Vajjal kikent formába öntöttem, tetejét megszórtam a maradék sajttal, és előmelegített, 190 fokos sütőben szép pirosra sütöttem.

8 megjegyzés:

  1. Ó, de finom lehet! Egyszerűen nagyszerű! :)

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. Sokszor vagyok én is így nálad, Viki! :))))

      Törlés
  3. Nagyon jó párosítás lehet a túrós tésztához a spenót, eddig mégsem jutott eszembe. Tetszik! :)

    VálaszTörlés
  4. Micsoda jó ötlet így csempészni egy kis spenótot a szervezetbe... :-))

    VálaszTörlés
  5. Remek étel és szenzációs ízkavalkád! A receptjét betettem a tarsolyomba. :)

    VálaszTörlés
  6. Ezt máris elmentem, nagyon tetszik. Láttam bébi spenótot, na abból megsütöm... Nagyon guszta!

    VálaszTörlés