szombat, január 10, 2015

Sonkás hagymaleves

Gyorsan elkészíthető, finom, fűszeres leves a téli, hideg napokra. Talán a sonkán és a tejszínen kívül nincs is olyan hozzávalója, ami ne lenne alapból is megtalálható szinte minden konyhában. Ha szeretitek a hagymalevest, szerintem érdemes ezt a változatát is kipróbálni. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 4 személyre:

  • kb. 6 közepes vöröshagyma
  • 5 dkg vaj
  • 10 dkg füstölt sertéscomb
  • 1-1,5 evőkanál liszt
  • 1,5 l húsleves
  • 3 dl száraz fehérbor
  • frissen őrölt bors
  • őrölt szerecsendió
  • 1 dl főzőtejszín (20%-os)

a tálaláshoz:

  • pirított kenyérkocka




  • A hagymát megtisztítottam, felkarikáztam; a sonkát vékony csíkokra vágtam.
  • Felhevítettem a vajat, rádobtam a hagymakarikákat, halvány sárgára pirítottam.
  • Hozzáadtam a sonkát, megszórtam a liszttel, és néhány percig tovább pirítottam.
  • Felöntöttem a forró levessel és a borral, ízesítettem sóval, borssal és szerecsendióval.
  • Lefedve, kis lángon bő fél órán át főztem.
  • Végül hőkiegyenlítéses módszerrel belekevertem a tejszínt is, újra felfőztem, és már csak 1-2 percig hagytam főni.
  • Leveses tálkákba szedtem és pirított kenyérkockát kínáltam hozzá.


7 megjegyzés:

  1. Istenien néz ki, nagyszerű kombináció! <3

    VálaszTörlés
  2. Nagyon étvágygerjesztő, és a leveses bögréd is nagyon klassz. :) Ezt a fiúk nagyon szeretnék......ha kapnának belőle.....:)

    VálaszTörlés
  3. De jó tartalmas leves, fincsi lehet! Pont ilyen időben eshet jól :-) Jöhetne belőle 1-2 csészével, mára úgysincs levesünk :-)

    VálaszTörlés
  4. Ó, ez mennyei lehet. Nagyon szeretem az összes alkotóelemét. :-))

    VálaszTörlés
  5. Biza szeretjük a hagymalevest, szívesen megkóstolnám ezt is. Nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  6. Fincsi lehet:) Csodaszép a bögre :)

    VálaszTörlés