csütörtök, január 01, 2015

Pikáns lencseleves

Boldog Új Évet! :))) Az új év első napján hagyományosan lencsét szoktunk főzni, hiszen aki január 1-jén lencsét eszik, annak - a régi magyar hagyományok szerint - az év során soha nem ürül ki a pénztárcája. :) Azért azt is jó tudni a lencséről, hogy magas rosttartalma miatt rendszeres fogyasztása segíti a vérnyomás normalizálását és a koleszterin ürülését a szervezetből, ezzel csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázatát. Lassú felszívódása miatt mérsékli a vércukorszint hirtelen megemelkedését és ingadozását, ezáltal enyhíti a cukorbetegek panaszait is. Az emésztés serkentésével megszünteti a székrekedés okozta nehézségeket. A sok okosság után jöjjön egy finom lencseleves recept a Kifőztük Magazin januári számából, sok sikert hozzá!


Hozzávalók 8-10 személyre:
  • 50 dkg lencse
  • kb. 50 dkg füstölt sertéscomb
  • kevés olaj
  • 1 nagy vöröshagyma
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 4 sárgarépa
  • 2 petrezselyemgyökér
  • só, őrölt fekete bors, babérlevél, citromlé
  • 2-3 közepes burgonya
  • 2 evőkanál liszt
  • 3-4 dl tejföl


  • A lencsét a főzést megelőző este megmostam, éjszakára beáztattam.
  • Másnap a húst 1 cm-es kockákra, a megtisztított vörös- és fokhagymát apróra vágtam.
  • Nagy lábasban, kevés olajon pirítani kezdtem a húst, majd hozzáadtam a hagymákat is.
  • Néhány perc után belekerült a megpucolt és karikára vágott sárgarépa és petrezselyem, majd röviddel ezután a leszűrt lencse is.
  • Felöntöttem vízzel, ízesítettem 4-5 babérlevéllel, borssal és sóval.
  • Felforraltam, majd lefedve, kis lángon a hús puhulásáig főztem.
  • Közben megtisztítottam, megmostam és a húshoz hasonló nagyságúra daraboltam a burgonyát, a főzési idő vége felé a leveshez adtam.
  • A tejfölt elkevertem a liszttel, hőkiegyenlítéses módszerrel a kész leveshez adtam, és még néhány percig főztem.
  • Végül utánaízesítettem: sóztam, borsoztam, és kevés citromlével pikánssá tettem.

9 megjegyzés:

  1. Boldog Új Évet Kívánok neked! Nálunk is mint sok-sok családnál lencseleves van.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta a levesed! Nálunk is lencseleves volt, de csak hagyományos módon, füstölt hússal :-)

    VálaszTörlés
  3. Boldog Új évet :) hmmm finomságos lencseleves :)

    VálaszTörlés
  4. Én nem főztem lencsét... de úgysem azon múlik:-)
    Boldog új évet kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
  5. Na, én már napok óta lencsét eszem, remélem tartós lesz a hatása :), egyébként én is hasonlóan készítem és imádom :) Drága Hankka, Nagyon boldog Új Évet kívánok Neked és családodnak :)

    VálaszTörlés
  6. Nálunk is hasonló leves volt, csak a krumpli maradt ki belőle:) BUÉK nektek!:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon boldog új évet kívánok! Minden jót az új esztendőben! :)
    Guszta lett a leves. :)

    VálaszTörlés