szerda, január 21, 2015

Marcipános-almás kocka

Finom, pihe-puha tésztájú sütemény, marcipánnal, mákkal, almával. Könnyen és viszonylag gyorsan elkészíthető, csak bírjuk kivárni, amíg kihűl és szeletelni tudjuk. A tetejét csak porcukorral hintettem meg, de el tudom képzelni egy kis almazselével lekenve vagy tejszínhabrózsákkal kínálva is. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 25 x 32 cm-es tepsihez:

  • 15 dkg vaj
  • 4 dkg kristálycukor
  • 25 dkg marcipán
  • 4 tojás
  • 5 dkg darált mák
  • 35 dkg rétesliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 dl tej
  • 4 evőkanál rum
  • 4-5 savanykás alma

a tetejére:

  • kevés porcukor




  • A vajat először magában, majd a cukorral - kézi mixer segítségével - kikevertem.
  • Nagy lyukú reszelőn hozzáreszeltem a marcipánt, jól elkevertem vele.
  • Ezután egyesével, még mindig kézi mixert használva, beledolgoztam a tojásokat.
  • A sütőport átszitáltam, elkevertem a liszttel és a mákkal, majd a tésztához adtam.
  • Egyidejűleg hozzáöntöttem a tejet és a rumot is, és fakanállal, óvatos mozdulatokkal egyneművé kevertem.
  • Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem a masszát, kanál fejével szép egyenletes vastagságúra simítottam.
  • Az almákat megmostam, meghámoztam, negyedeltem, majd a magház eltávolítása után minden negyedet további 4-4 cikkre vágtam.
  • Az almacikkeket szép sorban a tésztába rakosgattam, gömbölyű felükkel felfelé (jól bele lehet nyomni a tésztába, akár a tészta aljáig, a tepsiig is).
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 35 perc alatt készre sütöttem, majd rácsra téve hagytam kihűlni.
  • Kockákra szeletelve, porcukorral meghintve kínáltam.


8 megjegyzés:

  1. Hú, de jó, hogy benéztem hozzád! Ez aztán a finom a süti! Szeretem a marcipánt, elfogadnék 2-3 kockát ebből a süteményből. :)

    VálaszTörlés
  2. Valami szépséges a sütid, Hankka! Receptet elvittem, köszönöm:) Lesz egy családi esemény nálunk el fogom készíteni:)

    VálaszTörlés
  3. Ugyan én a marcipánnal nem vagyok nagy barátságban, azért szívesen megkóstolnám. Nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  4. Én sem szeretem a marcipánt, de egy kockát szívesen elvennék a tálcáról, mert olyan kívánatosak! :)

    VálaszTörlés
  5. Jaj de finom sütikét készítettél! Mindent imádok benne! :)

    VálaszTörlés
  6. De szép kockák, finom lehetett! Mert gondolom, már elfogyott :-)

    VálaszTörlés
  7. Ó, igen!! Ez a nekem való sütemény! :) Viszem is a recepted!

    VálaszTörlés