szombat, január 24, 2015

Krémes tejberizs

Nagyon hosszú és még sűrűbb ez a hétvégénk, nem is részletezem. Csak egy gyors desszertre volt idő és energia, meg egy-két rossz fotóra. De megörökítem a blogon, mert a tejberizs rizottó rizzsel és tejszínnel főzve talán még finomabb a jól megszokottnál. Kínálhatjuk csak magában, vagy rétegezve mondjuk csokoládéval - mint most is -, vagy valamilyen finom, pikáns lekvárral. A receptért hálás köszönet Maxnak, akinél meglátni és megszeretni ezt a finomságot egy pillanat műve volt. :) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 4 db 3 dl-es pohárhoz:

  • 1 l tej
  • 3 dl habtejszín (30%-os)
  • 4 púpozott evőkanál cukor
  • 1 teáskanál vaníliás cukor
  • 25 dkg rizottó rizs

a rétegezéshez:

  • kb. 10 dkg étcsokoládé

a díszítéshez:

  • 1 dl habtejszín (30%-os)
  • 1 kávéskanál cukor
  • kevés kakaópor




  • Nagy lábasba öntöttem a tejet és a tejszínt, kis lángon melegíteni kezdtem.
  • Amikor már majdnem felforrt, hozzáadtam a kétféle cukrot és a rizst, majd hagytam felforrni.
  • Takarék lángon, letakarva 30-35 perc alatt készre főztem, közben időnként meg-megkevertem.
  • Miután készre főtt, elzártam alatta a lángot, és letakarva hagytam, hogy a rizsszemek felszívják a tejszínes tejet és puhuljanak.
  • Közben a csokoládét késes aprítóval felaprítottam.
  • A még forró rizs felét a poharakba kanalaztam, elosztottam rajtuk a csokoládét, majd újabb rizsréteg következett.
  • Szobahőmérsékleten hagytam szinte teljesen kihűlni.
  • A díszítéshez a tejszínből kemény habot vertem, a vége felé hozzáadtam a cukrot is.
  • A tejberizs tetejére simítottam a habot, majd sablon segítségével a kakaóporral díszítettem.
  • Jól lehűtve kínáltam.


16 megjegyzés:

  1. Egy kicsit vitatkoznék veled a fotókat illetően, mert igazán jól sikerültek. A tejberizs pedig minden formájában nagyon finom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Györgyi! :) És igen, a tejberizs tényleg mindenhogy finom, rizottórizzsel és tejszínnel pedig még krémesebb! :)

      Törlés
  2. Ó , ez nagyon finom lehetett! Egyszer terítékemre kerül az biztos:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, próbáld ki, krémesebb a hagyományos módon készített tejberizsnél! :)

      Törlés
  3. Minden tiszteletem a Tiéd!!!
    Mert hogy, amikor mi "kádat cseréltünk" (anno, komplett fürdő-átépítés),
    nekem nemhogy desszertet nem volt energiám készíteni,
    de néha még főételt sem! :)))
    És a "rossz fotóidat" illetően is erőteljes vitába szállnék
    -kis kezit csókolom-, nyelek akkorákat...tudod, mi hiányzik már
    csak a zselés monitorhoz?! :)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, küldenék egy pohárral, de már nincs mit. :) Mi most "csak" kádat cseréltünk, pontosabban zuhanykabin ki - kád be, plusz befalaztunk egy ajtót, kialakítva egy kis hálófülkét. És hát tudtuk, hogy rumlival fog járni, de nem gondoltuk, hogy ekkorával. :( Főzni pedig esélyem sem lett volna, de nem is terveztem. Amikor volt egy kis idő, akkor csináltam a tejberizst, ami aztán nagyon gyorsan el is fogyott. :)

      Törlés
  4. Jaj, de szeretném! Mennyei desszert. Amúgy az egyik kedvencem, a tejberizs...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk a gyerekek nagy kedvence, ha választani kell a tejbegríz és a tejberizs közül, mindig utóbbi győz. :)

      Törlés
  5. Úristen, ez valami csodaszép, ínycsiklandó, a fotók is és a tejberizs is:-))))Fél órát nézegettem a csodás képeidet:-))))

    VálaszTörlés
  6. Én itt nem látok rossz fotókat, csak egy csodálatos poharas desszertet :-)

    VálaszTörlés
  7. Bárcsak én tudnék ilyen "rossz" fotókat készíteni! :-) Én annak örülnék, a család meg a fincsi tejberizsnek. Elég ritkán örvendeztetem meg vele őket. Legközelebb ilyen krémessel lepem meg őket!

    VálaszTörlés
  8. Jaj, de finom lehet! Tetszik ez a gyors és kiváló recept! :)

    VálaszTörlés
  9. Már a látvány is meggyőz :) muszáj leszek kipróbálni, úgyis mindig időhiányban szenvedek :)

    VálaszTörlés
  10. Óriási tejberizs rajongó vagyok, ennek ellenére hónapok óta nem ettem. Csak nyelek itt nagyokat már reggel a fotóid láttán... :)

    VálaszTörlés