péntek, január 16, 2015

Füstölt sajtos tallér

A sós sütemények között előkelő helyen szerepelnek nálunk a tallérok. Előre elkészíthetők, jól elállnak, persze erre nem szokott sor kerülni, mindig gyorsan elfogynak. A sajtot - most kivételesen - nagy lyukú reszelőn reszeltem le, aminek az lett az eredménye, hogy a kész tallérokon itt-ott látszanak is a nagyobb, pirultabb sajtdarabok. Ha valakit esetleg ez zavar, akkor inkább a szokott módon, a kis lyukú reszelőn reszelje a sajtot. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 1/2 evőkanál só
  • 1/2 kávéskanál őrölt kömény
  • 1/2 csomag sütőpor
  • 12,5 dkg margarin
  • 5 dkg vaj
  • 2 tojás
  • 2-3 evőkanál tejföl
  • 15 dkg reszelt füstölt sajt




  • A lisztet elkevertem a sütőporral, gyúródeszkára szitáltam, hozzáadtam a sót és a köményt.
  • Apró darabokban belevagdaltam a margarint és a vajat, jól elmorzsoltam a fűszeres liszttel.
  • Végül belekerültek a tojások, a tejföl és a reszelt sajt is, és egynemű tésztává gyúrtam az egészet, majd cipóvá formáltam.
  • A tésztából nagyobb mogyorónyi golyókat készítettem, amikor mind készen volt, elkezdtem a sütést.
  • Ehhez a tallérsütőt jó forróra melegítettem, pár tésztagolyót helyeztem bele, összenyomtam, és mindkét oldalon szép aranyszínűre sütöttem.


6 megjegyzés:

  1. Annyira guszták ezek a tallérok, ahogy látszik bennük a sajt! Elcsentem néhányat, de lehet nemsokára visszajövök a többiért! :)

    VálaszTörlés
  2. Pont így jó, a látható sajttal! Sajnos ezt a sütit én nem tudom készíteni, nincs gáztűzhelyem. A kerámialap nem alkalmas a sütő alá. De ha lesz sparhetem, arra fogok venni egy ostyasütőt és lehet gyártani a finom sütiket. :-))

    VálaszTörlés
  3. Régi szép idők, régi szép emlékek :)
    Sajnos nekünk már nincs ilyen tallér sütésére alkalmas sütőnk...

    VálaszTörlés
  4. Így tökéletes a nagy sajtdarabokkal, szívesen elcsennék egy-két darabot a tálkából :)

    VálaszTörlés
  5. Nekem mindig a pirult rész a legfinomabb. De jól is jönne most egy kis ropogtatni való. Csábítóak a tallérkák nagyon.

    VálaszTörlés
  6. Elektromos ostyasütőben is meg lehet csinálni, csak olyat kell venni, amin állítható a tészta vastagsága. :)
    Egyébként nagyon jól hangzik így füstölt sajttal, még soha nem jutott eszünkbe azt rakni bele...

    VálaszTörlés