péntek, december 05, 2014

Kókuszos, aszalt szilvás golyó

Igazi téli, karácsonyi sütemény, pontosabban sütés nélküli desszert. Sokak szerint karácsony nincs kókusz nélkül, a kis golyók tejszínes-kókuszos ízéhez pedig nagyon jól passzol az aszalt szilva íze. Igazán egyszerűen és gyorsan elkészíthető, ami a karácsonyi nagy hajrában egyáltalán nem mellékes szempont. :) A recept megjelent a Kifőztük Magazin decemberi számában is, sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 40 darabhoz:

  • 1 csomag (40 g) tejszínízű pudingpor
  • 2-3 evőkanál cukor
  • 4 dl tej
  • 20 dkg kókuszreszelék
  • kb. 20 szem aszalt szilva

a forgatáshoz:

  • 8-10 dkg kókuszreszelék




  • A pudingport lábasba tettem, elkevertem a cukorral és kevés tejjel, majd a többi tejet is hozzáadtam.
  • Közepes lángon, kevergetve sűrűre főztem, hagytam teljesen kihűlni.
  • Végül beledolgoztam a kókuszreszeléket.
  • Az aszalt szilvákat kettévágtam.
  • A kókuszos masszából kb. 15 g-os golyókat formáztam úgy, hogy a közepükbe fél-fél szem aszalt szilvát tettem.
  • Kókuszreszelékbe forgattam, és jól lehűtve kínáltam.


8 megjegyzés:

  1. Az biztos, hogy az ilyen golyók nagy sikert élveznek mindenkinél. Gyors, finom és mutatós is..... tökéletes! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem a kókuszos édességek minden fajtáját, de így, az aszalt szilvával összeházasítva egyszerűen mennyei lehet. Betettem a tarsolyomba. :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek! Kókuszt és az aszalt szilvát is kedveljük így biztos hogy hamar elkapkodják ha kipróbálom az ünnepekre!

    VálaszTörlés
  4. De tudnám szeretni! Persze az egyszerűsége és gyorsasága is szimpatikus, s nem utolsó sorban a kinézete:-)

    VálaszTörlés
  5. Milyen kis rafinált. Első ránézésre nem mondtam volna meg, hogy aszalt szilva bújik meg benne...

    VálaszTörlés
  6. Egyszerű, gyors, finom - imádni való! :) ...és milyen jó kis havas hangulat van.

    VálaszTörlés
  7. Isteni :) Áldott Adventet kívánok :)

    VálaszTörlés
  8. Imádok mindenféle kókusz alapú golyót,aszalt szilvával is mennyei lehet!

    VálaszTörlés