kedd, december 02, 2014

Citromos mandulaleves

Nagyon-nagyon egyszerű leves, akár karácsonyra is ajánlva azoknak, akik szeretik az édes leveseket. Szinte madártejszerű, mandulás ízesítéssel, tetején pirított mandulaszeletekkel. Ha melegen tálaljuk, készíthetünk hozzá tejben főtt habgaluskát, ha hidegen, akkor tejszínhabbal is kínálhatjuk. A receptet megtaláljátok az ingyenesen letölthető Kifőztük Magazin decemberi számában is, sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 2 tojássárgája
  • 10 dkg porcukor
  • 1 citrom
  • 1 evőkanál vaníliaízű pudingpor
  • 4-5 csepp színtelen mandulaaroma
  • 1 l tej
  • 1 vaníliarúd
a tálaláshoz:
  • szeletelt mandula


  • A tojások sárgáját krémesre kevertem az átszitált porcukor felével, a citrom lereszelt héjával, a mandulaaromával és a pudingporral.
  • A tejet felforraltam a maradék cukorral, a vaníliarúd kikapart magjaival, és a vaníliarudat is beletettem.
  • A forró tejből 1-1 merőkanállal a tojásos masszához adtam, elkevertem, majd visszaöntöttem a tűzön lévő tejbe.
  • Visszamelegítettem, de nem forraltam, nehogy összeugorjon, végül eltávolítottam belőle a vaníliahüvelyt.
  • A szeletelt mandulát szárazon, serpenyőben megpirítottam.
  • A levest forrón tányérokba mertem, és a pirított mandulával díszítve tálaltam.

5 megjegyzés:

  1. De jó:))Még sosem hallottam,viszont nagyon tetszik.Megfőzött:))

    VálaszTörlés
  2. Lehet, hogy a tojássárgát kihagyom (hideg/hidegen tálalt leves lenne), de felvettem a listára
    -szigorúan tejszínrózsával és mandulaforgácsokkal a tetején! :) :) :)
    Nagyon ötletes leves! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztosan jó lesz sárgája nélkül is, hiszen ott a pudingpor, ami kissé sűríti. Valahogy gondoltam, hogy neked tetszeni fog, már csak a tejleves okán is, aminek viszont én köszönöm a receptjét! :)))

      Törlés
  3. Tyű a mindenit, ilyet még sosem ettem, de biztos szívesen kanalaznám, hiszen csupa finomság van benne. nagyon különlegesen hangzik. :)

    VálaszTörlés