vasárnap, november 02, 2014

Narancsos-kesudiós csirkesaláta

A narancs okán őszi-téli salátának mondanám, de mivel narancsot szinte egész évben kapunk, bármikor elkészíthető. Különlegesebb a kesudióval, de szimplán, dióval is készíthető. A gyerekek meglepően jól fogadták, most készült először, de azonnal felkerült a "máskor is készítsük majd" listára. Maradék sült csirkemell hasznosítására remek alternatíva, bár én most kifejezetten ehhez a salátához sütöttem meg a húst. :) A recept megjelent a Kifőztük Magazin novemberi számában is, sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 40 dkg sült csirkehús (csirkemell)
  • 8 dkg kesudió
  • 1 kígyóuborka
  • 2 sárgarépa
  • 1-1 sárga és piros húsú paprika
  • 1 tölgylevelű saláta
  • 2 narancs
  • 2 evőkanál narancslekvár
  • 1 evőkanál méz
  • 1 kávéskanál szójaszósz
  • kevés csiliszósz




  • A húst falatnyi darabokra vágtam.
  • A kesudiót száraz serpenyőben 2-3 perc alatt aranyszínűre pirítottam.
  • A zöldségeket megtisztítottam - a sárgarépát meg is hámoztam -, és a saláta kivételével mindet gyufaszálnyi hasábokra metéltem.
  • A salátából néhány levelet félretettem a tálaláshoz, a többit falatnyi darabokra téptem, és az előkészített zöldségekhez adtam.
  • Serpenyőbe öntöttem a narancsok kifacsart levét, hozzáadtam a lereszelt narancshéjat, a lekvárt, a mézet és a szószokat.
  • Összekevertem, felforraltam, és kis lángon 4-5 percig gyöngyözve főztem, kissé be is sűrítettem - lágy, selymes öntetet kaptam.
  • A húst, a diót és a zöldségféléket finoman összeforgattam, a tálaláshoz félretett salátalevelekkel bélelt tálkákba halmoztam.
  • A salátára öntöttem a dresszinget, összekevertem, és azonnal tálaltam.


12 megjegyzés:

  1. Isteni lehet, máris megjegyzem. Van is mindenem hozzá. Nagyon guszta sali!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fincsi volt, és meglepetésemre a gyerkőcöknek is nagyon bejött! :)

      Törlés
  2. Kellemes ízvilág, tetszenek a saláta összetevők!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezzel a finom dresszinggel valóban kellemes az ízvilága! :)

      Törlés
  3. Nagyon jól néz ki! Könnyű de laktató lehet! :) Tetszik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik! :) Valóban könnyű és laktató volt! :)

      Törlés
  4. Szép színes, és egészséges saláta. Bármikor elfogadnám! :)

    VálaszTörlés