hétfő, november 03, 2014

Mogyorós csokoládékocka

Török mogyorós, abszolút kedvenc desszert. Apró kis kockák, szinte szétomlik, szétolvad az ember szájában. Egyik kis kockát kapkodtuk be a másik után, és bár a darabszám nagynak tűnhet, ennek ellenére nagyon gyorsan fogyott. Karácsony közeledtével akár gasztro-ajándékként is tudom ajánlani, egyesével becsomagolva vagy egy mutatós dobozba szépen sorba rakva mutatós és finom ajándék lehet belőle. :) A recept a Kifőztük Magazin novemberi számában is megtalálható, sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 100 db-hoz, 24 x 18 cm-es tepsihez:

  • 2 dl habtejszín (30%-os)
  • 2 evőkanál méz
  • 10 dkg cukrozatlan kakaópor
  • 50 dkg cukor
  • 1 vaníliarúd
  • 5 dkg vaj
  • 10 dkg török mogyoró
  • kevés olaj




  • A kakaóport, a cukrot és csipetnyi sót összekevertem a vaníliarúd kikapart magjaival.
  • A tejszínt lábasba öntöttem, hozzáadtam a mézet és a cukros keveréket.
  • Kis lángon felforraltam, majd mérsékelt tűzön - időnként megkeverve - kb. 20 percig főztem.
  • Eközben durvára daraboltam a mogyorót, és olajjal vékonyan kikentem a tepsit.
  • A főzési idő leteltével próbaként 1 csepp masszát hideg vízbe cseppentettem, ha kemény gömbbé állt össze, elkészült.
  • A masszát ekkor levettem a tűzről, beledaraboltam a vajat, sűrűre kevertem vele.
  • Beleforgattam a mogyorót, és az előkészített tepsibe öntöttem.
  • Miután kihűlt, hűtőszekrénybe tettem, és addig dermesztettem, amíg vágható nem lett.
  • Végül 2 x 2 cm-es kockákra szeleteltem, bonbonkapszlikban kínáltam.


16 megjegyzés:

  1. Jaj Hankka, ez nagyon finom! Én sem tudnék megállni csak pár darabkánál, nálunk is gyorsan fogyna. :D
    Megköszöntem és vittem is a receptet. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen, Iza! :) Tényleg gyorsan fogyott, és érdemes hűtőben tárolni! :)

      Törlés
  2. Pár kockát szívesen bekapdosnék, irtó guszta :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Cseréljünk: én adok csokikockát, te pedig túrós szivart. :)

      Törlés
  3. Óóóó, piros mogyorós sütiformában, igazi álomkedvenc lesz, holnap veszek is hozzá mogyorót! Köszönöm :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Évi, de örülök neked! :))) Ezek szerint Te is szereted a mogyorót! :)

      Törlés
    2. Rajongásig, és tényleg nagyjából a piros mogyoróson nőttem fel :-) Meg is vettem hozzá az alapanyagot! :-)

      Törlés
  4. Ínycsiklandozó! Én nagyon örülnék ilyen ajándéknak :)

    VálaszTörlés
  5. Eléggé csokibolond vagyok ahhoz, hogy ezt ne hagyjam ki:-) A gyerekkori kedvenc házi csokira emlékeztet, csak éppen tejpor nincs benne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez olyan szájban olvadós-omlós fajta, Gerdi. :) Turbózva persze a mogyoróval, mi is nagyon szerettük! :)

      Törlés
  6. De jól néz ki, szeretem az ilyen egy harapásos dolgokat. Karácsonyra lehet megcsinálom a sütis tálamra... Guszta!!!

    VálaszTörlés
  7. Olyan rég nem készítettem édességeket, annyira ki vagyunk éhezve rá. Csorog a nyálam a fotóid láttán... :)

    VálaszTörlés