vasárnap, november 23, 2014

Mandulás-mazsolás kuglóf

Egyszerű, kevert sütemény, ropogós mandulaforgácsokkal és szaftos mazsolaszemekkel. A viszonylag hosszabb sütési idő, illetve a formában történő kihűtés okán nem mondanám gyorsnak, bár a tészta elkészítési ideje nem hosszú. Reggelire, tízóraira, uzsonnára is tökéletes, tejjel, kávéval, teával - ízlés szerint. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
a tésztához:

  • 5 dkg mazsola
  • 35 dkg rétesliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 15 dkg puha vaj
  • 15 dkg porcukor
  • 1 citrom
  • csipetnyi só
  • 3 tojás
  • kb. 2,5 dl görög joghurt
  • 10 dkg vágott mandula

a tetejére:

  • porcukor




  • A mazsolára forró vizet öntöttem, néhány percig hagytam állni benne.
  • Leszűrtem, és összeforgattam 5 dkg liszttel, a maradék lisztet elkevertem az átszitált sütőporral.
  • A vajat habosra kevertem a porcukorral, a sóval és a citrom lereszelt héjával.
  • Egyesével hozzákevertem a tojásokat.
  • Fakanállal beleforgattam a joghurtot, a lisztet, a mazsolát és a mandulát is.
  • A masszát szilikon kuglófformába kanalaztam, tetejét elegyengettem, elsimítottam.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben bő 1 óra alatt készre sütöttem.
  • A sütőből kivéve rácson hagytam kihűlni, majd óvatosan kifordítottam a formából.
  • Porcukorral meghintve kínáltam.


12 megjegyzés:

  1. Mostanában rákaptam az egyszerű, kevert sütikre, ez is tetszik! :)

    VálaszTörlés
  2. Jahajjj, úgy imádom az ilyen kuglófokat! Nagyon guszta. :)

    VálaszTörlés
  3. Ó, ezt én nagyon szeretném! :) El is csentem azt a szeletet innen a tányérról! ;)

    VálaszTörlés
  4. Igencsak csábítóra sikeredett a kuglófod! Én olyan ritkán sütök... mármint kuglófformában:-)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta! Jöhet egy szelet nekem is. :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép lett, ez is biztosan gyorsan fogyott :-)

    VálaszTörlés
  7. Csodaszép kuglóf, tetszik! Imádnám! :)

    VálaszTörlés
  8. Mondjuk én nem szeretem a mazsolát, mindenből kiszedegettem. :D De ezt leszámítva, vagy mással helyettesítve, nagyon finom lehet. :)

    VálaszTörlés
  9. Én viszont nem is tudnám elképzelni az egyszerü kuglófot mazsola nélkül. A mandula is nagyon finom benne! Szép a kuglóf formája, és finom a görög joghurt hozzáadásával is!

    VálaszTörlés
  10. De szép, és olyan jó könnyűnek látszik a tésztája.

    VálaszTörlés