szombat, november 15, 2014

Ecetes céklasaláta

Finom szezonális saláta a Kifőztük Magazin novemberi számából, burgonyás vagy rizses körettel készített ételek vagy egytálételek kiegészítője lehet. Hűtőben, jól záródó dobozban 1 hétig áll el, de hosszabb időre is tudjuk tartósítani. Ebben az esetben a főtt céklát és a tormát befőttesüvegekbe szedjük, a salátalevet felforraljuk, és a céklára szedjük. Lezárjuk, 10-15 percig gőzöljük, majd a gőzölő edényben hagyjuk kihűlni. Másnap kamrába tesszük, ahol sötét, hűvös helyen akár 1 évig is eltartható. Nálunk most hasábokra vágva készült, de nagyon szép cakkos mintázóval karikákra szeletelve is. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • kb. 3 kg cékla
  • 1,5-2 dl 10%-os ecet
  • 1 teáskanál só
  • 10 evőkanál cukor
  • 2-3 teáskanál őrölt kömény
  • torma




  • A céklákat nagyon alaposan megmostam.
  • A felső szárrészből keveset rajta hagytam, és a gyökerét sem vágtam le, hogy a zöldség megőrizze szép színét.
  • Nagy lábasba raktam, annyi vizet öntöttem rá, amennyi bővel ellepte, és kis lángon, lefedve puhára főztem. (A cékla puhulását a főzési idő vége felé már nyugodtan ellenőrizhetjük villával vagy késsel.)
  • Amikor készen volt, hideg vízzel leöblítettem, lehűtöttem, meghámoztam, és hasábokra gyalultam.
  • A tormát meghámoztam, és néhány kisujjnyi hasábot a céklához adtam.
  • A salátaléhez 1,5 l vízben oldódásig kevertem az ecetet, a sót, a cukrot és a köményt, majd óvatos mozdulatokkal beleforgattam a tormás céklát. (A lé fűszerezése ízlés szerinti, akár több vagy kevesebb cukorral, ecettel is készülhet.)
  • Jól lehűtve kínáltam.


6 megjegyzés:

  1. Remek kínálat! Egyszerűen imádom! :) Tegnap vacsorára a hal mellé ezt ettük. Igazi vitaminbomba!

    VálaszTörlés
  2. Jó kis vitaminforrás, én is épp tegnap raktam el néhány üveggel. Így kis hasábokra vágva milyen guszta! A gőzöléses módszerrel is megpróbálom legközelebb.

    VálaszTörlés
  3. Ez nekünk is nagyon ízlene :-) Én s hasonló módon szoktam készíteni, csak torma nélkül. De finom lehet benne...

    VálaszTörlés
  4. Én állandóan csinálom, mert a párom kivételével mindenki szereti. Néha világos, néha meg vér vörös. Érdekes, Te csíkokra vágod, én karikában... :o)

    VálaszTörlés
  5. Innen is imádom, imádom! :))) Én nagyon sokszor készítek céklát, legtöbbször nyersen, reszelve és úgy ízesítve-úgy is imádom! :)))

    VálaszTörlés
  6. Hankka, én is hasonló módon készitem, csak karikára vágva, a torma nekem egy ujdonság, de ki is fogom próbálni legközelebb! Szépen prezentáltad! xoxo

    VálaszTörlés