szombat, november 29, 2014

Csirkés-sajtos spagetti

Nem sok tésztás recept van a blogon, ebből is látszik talán, hogy nem nagyon szeretjük a tésztás ételeket. Egy-egy ígéretesebb receptet olvasva néha azért elcsábulok. Így volt ez most is, a csirkemell és a füstölt ízű krémsajt-tejszín párosítás nagyon megtetszett. Nem is bántam/bántuk meg, egyszerűen és gyorsan az asztalra varázsolható ez a finom spagetti. A tészta nálunk most teljes kiőrlésű durum tészta volt, de természetesen a hagyományosnak mondható tésztával is tökéletes lesz. A sajt esetében pedig nyugodtan próbálkozhatunk, játszhatunk az ízekkel, hiszen tömlős krémsajt sokféle ízesítésben kapható. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 25 dkg spagetti tészta
  • 4-5 dkg vaj
  • 3 evőkanál olívaolaj
  • 1 csirkemellfilé
  • frissen őrölt bors
  • 20 dkg füstölt ízű krémsajt (ömlesztett tömlős sajt)
  • 1 dl főzőtejszín (20%-os)
  • 1 kis csokor petrezselyemzöld




  • A tésztát a szokott módon, bő, forrásban lévő, sós vízben kifőztem, leszűrtem, hagytam lecsepegni.
  • Közben a csirkemellet ledaráltam, majd a felhevített vaj-olaj keveréken fehéredésig pirítottam.
  • Ízesítettem sóval és őrölt borssal, és zsírjára sütöttem.
  • Hozzáadtam a sajtot és a tejszínt, valamint a felaprított petrezselyemzöld felét; kis lángon pároltam néhány percig.
  • Végül beleforgattam és átmelegítettem benne a leszűrt tésztát.
  • Tálaláskor a tetejét meghintettem a maradék petrezselyemzölddel.


12 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Nálunk sajnos nagyon megy a tészta, minden formájában. Én is szoktam hasonlót készíteni márványsajttal. Talán még jobban is szeretjük ezeket a sajtos-krémes változatokat, mint a paradicsomosat. Ez az adagocska elég is lenne most vacsorára.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha választani kell a paradicsomos vagy a sajtos-tejszínes között, akkor nálunk is inkább az utóbbi jönne szóba. :)

      Törlés
  2. Mi viszont imádjuk a tésztát (főleg a másik 2 családtag :),úgyhogy listára tettem! :)
    Nagyon jól néz ki; érzem még az illatát is, szinte! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztosan szeretni fogjátok, "főleg a másik 2 családtag". :))) De szerintem neked is tetszeni fog, ha elkészíted! :)

      Törlés
  3. Hankka, nagyon guszta és finom ez a csirkés spaghetti, amit itt nálunk Chicen Alfredo-nak hivják, mivel a hires Alfredo szósz ez a készitése! Sok amerikai-olasz étteremben szervirozzák ezt a finomságot! Gratulálok, szinte nagyon meg is kivántam most!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Elisabeth! :) Nagyon finom ez a Chicen Alfredo! :)

      Törlés
  4. Nagyon jól néz ki ezt a tészta. :) Én is készítettem már hasonlót, nagyon szerettük, de mi eleve nagy tésztarajongók vagyunk. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Gabi! :) Mi ugyan nem vagyunk nagy tésztások, de ez a spagetti nagyon bejött, rendszeresen fog készülni! :)

      Törlés
  5. Én nagyon szeretem a tésztákat, úgyhogy ezt is felveszem a listámra! :)

    VálaszTörlés