péntek, november 21, 2014

Burgonyás gofri

A burgonya nagy kedvenc a családban, szinte bármilyen formában jöhet. Legyen az leves, köret, egytálétel, sós vagy netán édes desszert, mindenféle formában nagyon szeretjük. Most köretként került asztalra, mégpedig gofrit sütöttem vele, roston sült csirkemell és párolt zöldség készült hozzá. Csak ajánlani tudom, pláne, ha egy kis zöldfűszeres tejfölt is kínálunk mellé. A recept megjelent a Kifőztük Magazin novemberi számában is, sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 20 dkg burgonya
  • 1 vöröshagyma
  • 3 tojás
  • 2 dl tej
  • 1/2 dl tejföl
  • 25 dkg rétesliszt
  • 1/2 csomag (6 g) sütőpor
  • só, őrölt fehér bors, őrölt szerecsendió
  • kevés olaj



  • A burgonyát héjában megfőztem.
  • Miután kihűlt, megpucoltam, és villával nagyjából összetörtem.
  • A hagymát megtisztítottam, apró kockákra vágva a burgonyához adtam.
  • A tojások sárgáját elkevertem a tejjel és a tejföllel, majd a burgonyás masszához dolgoztam.
  • Ízesítettem sóval, fehér borssal, szerecsendióval, és botmixerrel pürésítettem.
  • A lisztet elkevertem a sütőporral, majd a tojásfehérjéből felvert kemény habbal együtt a tésztába forgattam.
  • Szükség szerint még utánaízesítettem.
  • Felforrósított, kiolajozott gofrisütőben kisütöttem.
  • Párolt zöldségekhez és roston sült csirkemellhez azonnal tálaltam.
  • Frissen felaprított zöldfűszerekkel, sóval, borssal ízesített tejfölt is kínáltam mellé.

3 megjegyzés:

  1. Az egész tál rettenetesen ínycsiklandozó.A burgonyás gofrit meg csak magában is szívesen elfalatoznám. Nagyon ötletes!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ötletes, még nem ettem burgonyás de ez az amit biztos hogy ki fogok próbálni. Nálunk is kedvenc a burgonya :)

    VálaszTörlés