szombat, október 18, 2014

Narancsos teasütemény

Az utóbbi időszak időhiánya meglátszik nemcsak a bejegyzések ritkulásán, hanem azon is, hogy még inkább előtérbe kerülnek a nagyon egyszerűen és gyorsan elkészíthető ételek. Nemrég, az egyik igen sűrű hétvégén készült ez a narancsos teasütemény, aminek nagy előnye, hogy kb. 1 óra alatt az asztalra varázsoltam. És ha Csengén múlt volna, akkor a következő 1 órában el is tüntette volna mindet a kis dobozkából. :) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 35-40 darabhoz:
  • 13 dkg vaj
  • 13 dkg cukor
  • 1 teáskanál vaníliás cukor
  • csipetnyi só
  • 1 narancs
  • 1 tojás
  • 25 dkg liszt


  • A vajat a kétféle cukorral és a sóval habosra kevertem.
  • Az alaposan megmosott narancs héját belereszeltem, kifacsart levéből 2 evőkanálnyit a vajas masszához adtam, elkevertem, végül beledolgoztam a tojást is.
  • Rászitáltam a lisztet, és összegyúrtam.
  • A tésztát a formázóba tettem, aprósüteményeket nyomtam a sütőpapírral bélelt tepsibe.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt készre sütöttem.
  • A kis kekszeket rácsra téve hagytam teljesen kihűlni, majd tea mellé kínáltam.


Kérésre megmutatom, milyen tésztaformázóval készültek a teasütik. Az én fém formázóm (ezzel készítettem) már több mint 24 éves, nagyon szeretem:


Létezik műanyag változata is, íme:

17 megjegyzés:

  1. ...mmm... érzem az illatát! :) De szívesen elmajszolnám most! Nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. nagyon guszta! Végre egy egyszerű, de nagyszerű kekszrecept! Mentettem, és köszönöm. :)

    VálaszTörlés
  3. Nem csak nálam van "csúcsra járatva" az a bizonyos 24 óra?! :)))
    Nagyon guszta a sütemény(ke)! :)))

    VálaszTörlés
  4. Fincsi lehet! Ugyanilyen teáskészlete van anyának és ugyanilyen a fém kinyomó készlete :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta! Akár citromos ízesítéssel is finom lehet! Ez a készülék nagyon praktikus !

    VálaszTörlés
  6. Kipróbáltam, nem volt otthon narancs, így citrommal és gyömbérrel készítettem. Nagyon egyszerű recept és isteni finom lett. Köszönöm Hankka!
    Erika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erika, annyira örülök! :) Citrommal és gyömbérrel is nagyon finom lehetett! :)

      Törlés
  7. Én is elkészítettem,nagyon-nagyon-nagyon finom lett! Legközelebb kipróbálom más ízesítéssel is, mert végre-végre egy olyan keksz recept, ami nekem is ízlik. :) A blogomra is feltettem, remélem nem bánod. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogy bánom, Ditti, köszönöm, hogy elkészítetted és nagyon örülök, hogy ízlett is! :)

      Törlés
  8. Nagyon jó recept, főleg krónikus időhiányban szenvedő sorstársaidnak:-) De végre egy kis fellélegzés... szünet van!!!
    Nekem is van nagyon hasonló formám, most számolgatom, úgy 18 éve van meg. Régebb nagyon sokat használtam, aztán feledésbe merült. Elő kellene keresnem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez a pár nap lélegzetvételnyi szünetre ad lehetőséget. :) Régen én is gyakrabban használtam ezt a formázót, aztán feledésbe merült, pedig helyes kis kekszeket lehet készíteni vele. :)

      Törlés
  9. Szerintetek meddig áll el? Persze ha eldugom a család elől! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, szerintem érdemes lehet vele próbálkozni, de nálunk pár nap alatt mindig elfogyott. :)

      Törlés