csütörtök, október 23, 2014

Csokoládés-diós sütemény

Ez a sütemény az igazán szaftosak közül való, magas kakaótartalmú csokival készítve egyáltalán nem édes. Épp ezért nyugodtan megszórhatjuk egy kis porcukorral, de anélkül is kínálhatjuk. A pirult dióval a tetején pedig nagyon finom - én legalábbis imádom a pirított mogyoró, dió ízét. Tovább fokozhatjuk az élvezetet, ha van esetleg a mélyhűtőben néhány gombóc fagylalt, nagyon jól kiegészítik egymást. Az én fagyim megolvadt ugyan kicsit a fotózás végére, de ez az élvezeti értékéből semmit nem vont le. :) A kis papír sütőformákat a Müller drogériában vettem, de nyugodtan süthetjük muffinkapszlikban, tepsiben vagy akár kerek tortaformában is. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 10 db-hoz:

  • 25 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • 1 teáskanál vaníliás cukor
  • 1 citrom
  • 6 tojás
  • 20 dkg étcsokoládé (70%-os)
  • 15 dkg dió
  • 2 púpozott evőkanál rétesliszt

a tetejére:

  • porcukor

a tálaláshoz:

  • fagylalt




  • A vajat a kétféle cukorral és a citrom lereszelt héjával habosra kevertem.
  • Egyesével hozzáadtam a tojásokat, mindegyikkel jól kikevertem.
  • A csokoládét és 10 dkg diót késes aprítóval felaprítottam, beleforgattam a lisztet is.
  • Végül a tojásos masszába fakanállal beledolgoztam a lisztes-csokis keveréket.
  • A kész masszát szétosztottam a kis papír sütőformákba, tetejüket megszórtam a maradék, durvára darabolt dióval.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben 50-55 percig sütöttem.
  • Miután kihűltek, késsel óvatosan körbelazítottam a süteményt a formák oldalánál, majd óvatosan kiemeltem.
  • Fagylalt kíséretében tálaltam.


19 megjegyzés:

  1. Én is imádom a pirult dió ízét! Nekem van ilyen formátumú tepsim, de nagyon hatásos és mutatós kis papírformákban sütötted :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagymamám a kavart tészta tetejét szórta meg mindig dióval, azon is hogy imádtuk a pirult ízt! :) Nagyon finom! :)

      Törlés
    2. Amire csak lehet, arra én is szórom :)

      Törlés
  2. Ó, de csuda helyesek! A kinézetüknél már csak az ízük lehet jobb! :D Most szívesen megkóstolnám. Pirult dió = ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Ági! :) Látom, többen is rajongunk a pirult dióért! :)

      Törlés
  3. Én is imádom a pirított dió ízét, illatát, mindenét! :-) Csodás az a süti, a fagyi pedig mellé...hmmmm..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így, ahogy írod, Zsuzsa, az illata, íze, mindene... :)

      Törlés
  4. Akkor már vagyunk többen mert én is szeretem a pirított diót.A sütik pedig nagyon édesek.

    VálaszTörlés
  5. De guszták ezek a kis papír hajócskák! Itthon vetted őket?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még nyáron, a Müllerben, Kriszti. 10 db-os kiszerelésben van, és ha jól emlékszem, volt két-három mintával. :)

      Törlés
  6. Nagyon tetszenek ezek a kis süticsomagok! És biztosan finom is, hiszen minden benne van, amitől az lehet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Gabi! :) Tényleg csupa finomság van benne! :)

      Törlés
  7. Csodásak ezek a sütik! :) Amiben csoki és dió van az csak finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  8. Ezek az édes kis papírhajócskák errefelé is úszhatnának, természetesen a rakománnyal együtt. A pirult diónak pedig nincs is párja a világon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyetértünk, Nea! :) Fújok feléd néhány hajócskát! :)

      Törlés
  9. Óóó, de jól néznek ki! Imádom a diót, meg a csokit is, na meg bármilyen sütit, főleg ha csokis, meg diós :D

    VálaszTörlés
  10. Nagyon guszták lettek ezekben a "kosárkákban"! :)

    VálaszTörlés