vasárnap, szeptember 07, 2014

Friss paradicsomleves túrógombóccal

Paradicsomleves a Kifőztük Magazin szeptemberi számából, kevés sűrített paradicsom mellett sok friss paradicsomból készítve. De nem ám a menzán megszokott ízvilág, attól sokkal finomabb, ízesebb, fűszeresebb leveske. A füstölt szalonna, a zöldségfélék és a zöld fűszerek teltebb ízt adnak a levesnek, betétként pedig egyszerű túrógombócot főzzünk bele. És amilyen jó idő van mostanában, akár jól lehűtve is kínálhatjuk. :) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 10 dkg húsos füstölt szalonna
  • 1 vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 nagy sárgarépa
  • 1 kisebb zellergumó
  • 4-5 szál zellerzöld
  • 15 dkg sűrített paradicsom
  • 1-1,2 l alaplé vagy húsleves
  • 1 kg paradicsom
  • 2 szál kakukkfű
  • 2 szál rozmaring
  • 2 evőkanál cukor
  • só, őrölt bors
a túrógombóchoz:
  • 15 dkg túró
  • 5 dkg kenyérbél
  • 3 tojássárgája
  • 3,5 dkg puha vaj
  • petrezselyemzöld, őrölt szerecsendió


  • A zöldségféléket megtisztítottam, a hagymákat apró kockákra, a sárgarépát és a zellergumót karikára vágtam.
  • A szalonnát felkockáztam, lábasba téve pirítani kezdtem. (Ha kevésnek találjuk a zsírját, tegyünk hozzá kevés olajat.)
  • Hozzáadtam a zöldségeket, pár percig pároltam, majd beletettem a paradicsompürét is, és kis lángon főztem tovább.
  • Közben vizet forraltam, a paradicsomokat belemártottam, majd kiemeltem, és lehúztam a héjukat.
  • A paradicsomvelőt nagyobb kockákra vágva a leveshez adtam az alaplével együtt.
  • Ízesítettem zellerzölddel, kakukkfűvel, rozmaringgal, cukorral, sóval és borssal, és kis lángon, lefedve a zöldségek puhulásáig főztem.
  • A gombóchoz áttörtem a túrót, hozzáadtam a kenyérbelet, a tojássárgákat, a vajat, ízesítettem apróra vágott petrezselyemzölddel és őrölt szerecsendióval.
  • Kézzel egynemű masszává állítottam össze, és 8 gombócot formáltam belőle.
  • Sós vizet forraltam, amiben a gombócokat 10 percig főztem, majd leszűrtem.
  • Az időközben megfőtt levest a tűzről levéve kicsit hűlni hagytam, eltávolítottam belőle a fűszernövényeket, majd botmixerrel pürésítettem. (Ha túl sűrű lenne, alaplével lehet hígítani, ebben az esetben pár percig még főzzük és ellenőrizzük az ízesítést is, szükség szerint utánaízesíthetünk.)
  • A kész levest a lecsepegtetett túrógombócokkal tálaltam.

8 megjegyzés:

  1. Igazán tartalmas, ízletes leveske a finom túrógombóccal. Ha lenne virtuális kóstoló, biztosan sorban állnék érte a legnagyobb kanálkámmal. :)

    VálaszTörlés
  2. Azta, mennyire szuper paradicsomleves!!! Isteni finom lehetett :-)

    VálaszTörlés
  3. Szeretjük a paradicsomlevest, bármikor jöhet. Finom lehet túrógombóccal is, mindenképpen kifogom próbálni. :)

    VálaszTörlés
  4. Izgalmas ötlet, ismét feldobja a paradicsomlevest a már kissé elcsépelt betűtészta után! :-))

    VálaszTörlés
  5. Ez aztán érdekesen hangzik! Imádom a paradicsomlevest, úgyhogy kipróbálós! :)

    VálaszTörlés
  6. Én nagyon szeretem a paradicsomlevest. Mikor Fiam született, az első leves, amit Anyukámtól kértem, ez volt. Azaz nem ilyen, de így is nagyon finom lehet, a gombóc benne pedig igencsak megnyerő:-)

    VálaszTörlés
  7. Hankka, mi nagyon szeretjük a paradicsom levest a családunkban, magyarul és olaszosan persze, mivel hogy magyar és olasz származásokban létezünk! Nagyon, de nagyon kivánatos, guszta, és mennyei finom...különleges, és kreativ ez a gyönyörü paradicsom leves, a turó gombóccal! Puszillak

    VálaszTörlés
  8. Köszi szépen a gratulációdat, de csak most olvastam csak a megjegyzéseket. Tegnap este érkeztünk haza Horvátországból, Közép-Dalmáciából. Egy hétig voltunk, az idei nyárhoz és az árvizekhez képest ragyogó időnk volt :-)

    VálaszTörlés