péntek, augusztus 08, 2014

Szerecsendiós fagylalt

Úgy tűnik, hogy hétvégén végre zavartalan napsütés és igazi nyáridő várható, eső, borult ég, mennydörgés és villámlás nélkül. Fűszeres fagylaltot hozok, szerecsendiós-fahéjasat. Kisebb adagban készítve fagylaltgéppel is készíthető, de anélkül is finom, fűszeres hűsítő desszertet varázsolhatunk az asztalra. A recept a Kifőztük Magazin augusztusi számában is megjelent, sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
a fagylalthoz:

  • 1 csomag (40 g) vaníliaízű pudingpor
  • 2 csapott evőkanál + 5 dkg cukor
  • 5 dl tej
  • 1,4 dl habtejszín
  • 1/2 teáskanál őrölt fahéj
  • 1/2 teáskanál őrölt szerecsendió
  • 25 dkg mascarpone

a díszítéshez:

  • őrölt fahéj




  • A pudingporból 2 evőkanál cukorral és a tejjel a szokott módon pudingot főztem.
  • Gyakran megkeverve hagytam teljesen kihűlni.
  • Közben a tejszínt 5 dkg cukorral, a fahéjjal és a szerecsendióval kis lángon felforraltam, és szintén hűlni hagytam.
  • A mascarponét kézi habverővel elkevertem, hozzáadtam a pudingot és a fűszeres tejszínt.
  • A keveréket alacsony falú hűtődobozba simítottam, fagyasztóba tettem.
  • Félóránként botmixerrel átkevertem, összesen 5-6 alkalommal.
  • Tálalás előtt kb. negyedórával kivettem a fagyasztóból, a gombócokat végül fahéjjal meghintve kínáltam.


6 megjegyzés:

  1. Ez a fagyi isteni lehet! :) Imádom a szerecsendiót; a fahéjjal igazán izgalmas párost alkotnak. :)

    VálaszTörlés
  2. Én pedig a fahéjnak vagyok nagy rajongója,de a szerecsendiót is szívesen használom,úgyhogy kérek egy pohárral:))

    Én ritkán készítek fagyit,ha gyümölcsös akkor a sok gyümölcs mellett csak tejszín kerül bele,a vaníliást viszont tojássárgájával szoktam sűríteni.Úgyhogy a pudingport ebből is kihagynám.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet szeretem a fahéj ízét illatát! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  4. Érdekes ötlet a pudingpor, de roppant jól hangzik, a fotók pedig magukért beszélnek :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom lehet! És milyen aranyosak a kis napernyőid :-)

    VálaszTörlés
  6. Fahéjjal már ízesítettem fagyit, de szerecsendióval még nem. Finom lehet, jól jönne most egy-két (talán három) gombóc. :D

    VálaszTörlés