kedd, augusztus 26, 2014

Joghurt házi müzlivel, vegyes erdeigyümölcs-dzsemmel

Ha a joghurtot is házilag készítettem volna, akkor elmondhatnám, hogy minden házi készítésű ebben a finom pohárdesszertben. Illetve lehet pohárdesszert, de akár tápláló reggeliként is funkcionálhat. A mézes, pirított müzlit alig tudtam megmenteni hozzá, a gyerkőcök - főleg nagyfiam - csak így, önmagában, "szárazon" is rendesen rájártak, annyira ízlett nekik. (A müzli sok lesz a négy pohárhoz, de a maradék egyrészt jól záródó üvegben eltartható, másrészt finomsága miatt nem lesz gond a felhasználásával.) A görög joghurtra került egy kis vegyes erdeigyümölcs-dzsem, ezt a mézes müzlivel szórtam meg, majd még néhány pöttyintésnyi joghurt és egy kis friss gyümölcs. Mennyei! :) Egyébként el tudom képzelni pl. mazsola helyett aszalt sárgabarackkal, az erdeigyümölcs-dzsem helyett pedig sárgabaracklekvárt tennék bele. Az aszalványok függvényében variálhatjuk a dzsemet/lekvárt és a tetejére kerülő gyümölcsöket. :) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 4 nagy pohárhoz:
a müzlihez:

  • 20 dkg nagy szemű zabpehely
  • 5 dkg kókuszchips
  • 5 dkg szeletelt mandula
  • 1 evőkanál barna nádcukor
  • 1 csipet só
  • 10 dkg méz
  • 2 evőkanál olaj
  • 5 dkg mazsola

a poharakba:

  • 4 kis pohár görög joghurt (4 x 180 g)
  • 4 x 2-3 evőkanál vegyes erdeigyümölcs-dzsem
  • 4 x 2-3 evőkanál müzli
  • kevés friss málna, szeder, kék áfonya




  • A müzlihez elkevertem a zabpelyhet, a kókuszchips-et, a szeletelt mandulát, a cukrot és a sót.
  • A mézet és az olajat kis lángon forróra melegítettem, majd a keverékre öntöttem.
  • Sütőpapírral bélelt tepsire öntöttem, elegyengettem, majd előmelegített, 150 fokos sütőben kb. fél óra alatt ropogós pirosra sütöttem (közben többször megkevertem, hogy egyenletesen piruljon).
  • A sütőből kivéve hozzákevertem a mazsolát és hagytam teljesen kihűlni, eközben is megkevertem néha.
  • A poharak aljába kanalaztam a joghurt, keveset meghagytam a tetejére is.
  • A joghurtra került a finom dzsem, ezt a pirított müzlivel szórtam meg.
  • Végül megpötyögtettem még a maradék kevés joghurttal, díszítettem a friss gyümölcsökkel és kevéske müzlivel, és azonnal tálaltam.


10 megjegyzés:

  1. Csodás! Nem is tudok mást mondani rá.... :-)

    VálaszTörlés
  2. Pompázatos! Szívesen elkanalaznék most egyet belőle.

    VálaszTörlés
  3. Én is ideültem Nea mellé az asztalhoz! :) Kérhetek én is ebből a finomságból?

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta kelyhek. már én is gondolkodtam, hogy kéne müzlit sütni, de még nem jött el az ideje. Talán télen. Biztos sokkal finomabb mint a bolti.

    VálaszTörlés
  5. Csodás! Egyszerű és nagyszerű! Nem vagyok egy nagy kommentelő, de ez most el kellett mondanom :-)

    VálaszTörlés
  6. Ó ez csodás nagyon guszta! Kérhetnék egy pohárral belőle! Gondolom kérni kérhetek csak nem kapok:-))

    VálaszTörlés
  7. Már maga a müzlirecept sem semmi, de amit alkottál belőle... csodás!

    VálaszTörlés
  8. Húú, ez meseszép! :) Egy poharat szívesen kikanalaznék! :)

    VálaszTörlés
  9. Olyan kis őszi erdő hangulata van :-))) Tetszik.

    VálaszTörlés