hétfő, augusztus 11, 2014

Csípős kukoricaleves

Időnként rajtunk marad a főtt kukorica, bármilyen finom, néha bizony megmarad néhány cső. A maradék felhasználására jó alternatíva ez a leves, csípőssége a csilipaprika mennyiségével szabályozható. Húsleves híján vízzel is készíthetjük, ebben az esetben pluszban kell még fűszerezni, és szezonon kívül készülhet konzerv kukoricából is. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 2-3 evőkanál olaj
  • 20 dkg bacon
  • 1 nagy vöröshagyma
  • 1 kis csokor petrezselyemzöld
  • 1-2 csilipaprika
  • kb. 50 dkg főtt kukorica
  • 1,5 l húsleves
  • 5 dl főzőtejszín
  • 1 evőkanál étkezési keményítő



  • A főtt kukoricáról levagdostam a szemeket, a bacont vékony csíkokra, a vöröshagymát és a petrezselyemzöldet apróra vágtam.
  • A felhevített olajon megpirítottam a szalonnacsíkokat, majd a hagymakockák hozzáadásával tovább pirítottam.
  • Belekerült a petrezselyemzöld, a felkarikázott csili és a főtt kukorica is, majd felöntöttem a húslevessel és a tejszínnel.
  • Kevéske sóval ízesítve készre főztem.
  • A keményítőt elkevertem pár kanálnyi vízzel, és besűrítettem vele a levest.
  • Néhány percig még főztem, majd tálaltam.

14 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta ! Szeretem a főtt kukoricát nagyon, még csípős is így biztos hogy nekem ízlene!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom leveske, enyhén csípős, persze több paprikával csípősebb is lehet! :)

      Törlés
  2. Főtt kukoricafüggő vagyok, és nagyon szívesen megkóstolnám levesnek is, főleg, hogy rettentő régóta tervezem már, hogy megfőzöm. Ki kell próbálnom, és biztos vagyok benne, hogy a re recepted szerintiben nem csalódnék. Imádom a csípőset, úgyhogy tökéletes párosításnak érzem. :)

    VálaszTörlés
  3. Olyan guszta a képeken a leves, hogy már húznám is magam felé az edénykét. Mennyei lehet.

    VálaszTörlés
  4. Jó kis recept. Még nem próbáltam, de biztos finom :)

    VálaszTörlés
  5. Imádjuk:))
    Nálunk nem szokott maradni kukorica,úgyhogy nyersből készítem,és egy részét leturmixolom,ezzel sűrítem.De a végeredmény hasonló,és annyira-de annyira finom:))

    VálaszTörlés
  6. De szép és guszta ez a leves Hankka. Imádom a tálkáidat is... :)

    VálaszTörlés
  7. Konzerv kukoricából már készítettem krémlevest, és nagyon ízlett. Ez a te változatod is nagyon tetszik, szívesen elfogadnám ebédre. :)

    VálaszTörlés
  8. Formás bögrékben fincsi leves:-) Valamikor ettem hasonlót, nekem nagyon ízlett, kértem receptet. Egyszer elkészítettem, aztán elfelejtődött. Szerintem hamarosan fogok készíteni, a levesfelhozatal színesebbé tétele végett:-)

    VálaszTörlés
  9. Irtó jól néz ki! Készítettem már levest, amiben volt kukorica, de kimondottan kukoricából még sosem. Kipróbálós. :)

    VálaszTörlés
  10. Kukorica levest még nem készítettem a nagylányom biztos imádná :)

    VálaszTörlés
  11. Kukorica levest még nem készítettem a nagylányom biztos imádná :)

    VálaszTörlés
  12. Nagyon jól néz ki... Ki fogom próbálni!:)

    VálaszTörlés