szombat, augusztus 23, 2014

Aratók babgulyása

Ha van lehetőségünk a szabadban, bográcsban főzni, aratási időtől függetlenül bármikor elkészíthetjük ezt a finom erdélyi ételt. Fehér babbal, füstölt csülökkel és tárkonnyal készül, persze kerül bele egy kis paradicsom, paprika, fokhagyma is, végül pedig burgonya és csipetke. Ízlés szerint lehet hígabbra vagy sűrűbbre, enyhébbre vagy csípősebbre főzni, kinek-kinek kedve szerint. Csak ajánlani tudom, finom, tartalmas étel, persze nem maradhat el mellőle a finom fehér kenyér sem. A recept a Kifőztük Magazin augusztusi számában is megjelent, sok sikert hozzá!


Hozzávalók 8-10 személyre:

  • 6 evőkanál olaj
  • 3 vöröshagyma
  • őrölt pirospaprika
  • 1-1,2 kg füstölt csülök
  • 50 dkg fehér szárazbab
  • 3 paradicsom
  • 4-5 zöldpaprika
  • 6 gerezd fokhagyma
  • 3-4 ág tárkony
  • 1 kg burgonya
  • 25 dkg csipetketészta




  • A szárazbabot a főzést megelőző este megmostam, hideg vízbe áztattam.
  • A csülköt kicsontoztam, falatnyi darabokra vágtam.
  • A megtisztított vöröshagymát felaprítottam, és a bográcsba öntött, felhevített olajon megpirítottam.
  • A tűzről levéve megszórtam pirospaprikával, és rögtön felöntöttem kevés vízzel.
  • Visszatettem a tűzre, hozzáadtam a húst.
  • Annyi vizet öntöttem rá, amennyi éppen ellepte, és félpuhára főztem.
  • A bográcsba tettem a leszűrt babot, a megtisztított és kockákra vágott paradicsomot, paprikát, a zúzott fokhagymát, a megmosott és szárról leszedett tárkonyleveleket.
  • Ismét öntöttem hozzá vizet - a főzés közben folyamatosan hozzáadott vízzel szabályozhatjuk a leves sűrűségét.
  • A hús sósságát is figyelembe véve ízesítettem kevés sóval.
  • Mérsékelt lángon addig főztem, amíg minden szinte teljesen puha nem lett.
  • Végül hozzáadtam a megtisztított, meghámozott, kockákra vágott burgonyát, a csipetketésztát, és készre főztem.
  • Friss fehér kenyérrel tálaltam.


8 megjegyzés:

  1. De szép adag! Nagyon finom lehet, főleg így, bográcsban főzve :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, bográcsban főzve még finomabb. Ha tehetem, mindig kinn főzöm. :)

      Törlés
  2. Ebben aztán van textúra. Egy ilyen tartalmas ebéd után lehetett aratni napnyugtáig is. Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy ezért aratók babgulyása?! :) Valóban tartalmas és finom leves. :)

      Törlés
  3. Na, ezzel aztán jól lehet lakni... :) Nagyon guszta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, nemigen voltunk már éhesek a leves után... :)

      Törlés
  4. Hú Hankka, ha ezt meglátná a férjem, már ma este el kellene készítenem Neki. :D Nagyon szereti, de én sem vetem meg! ;)
    Jó ötletet adtál majd a hétvégi ebédhez, köszi! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) Örülök, hogy tetszik és ihletet kaptál! :)))

      Törlés