hétfő, július 28, 2014

Vegyes erdeigyümölcs-dzsem

Legutóbb a vörösborban sült meggyről áradoztam, most ugyanezt teszem a vegyes erdeigyümölcs-dzsem okán. Isteni finom, és nem tartalmaz tartósítószert. Igaz, hogy így talán egy gondolatnyival hígabb, mintha kocsonyásítóval készítettem volna, de az állaga így is abszolút dzsemnek megfelelő. És mivel nincs benne tartósító, dunsztolni kell, de megéri ezt a kis plusz munkát. :) A fogyasztásához pedig egy ötlet: falatnyi mini zsemlékre kiskanálnyi mascarpone, erre pedig kiskanálnyi dzsem - nagyon-nagyon finom, szinte abbahagyhatatlan. :) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 5 db 320 ml-es üveghez:

  • 50 dkg málna
  • 50 dkg kék áfonya
  • 50 dkg szeder
  • 75 dkg cukor
  • 1,8 dl frissen facsart citromlé




  • A gyümölcsöket külön-külön megmostam, a málnát csak nagyon finoman/óvatosan, szűrőbe téve.
  • Nagy lábasba tettem, hozzáadtam a cukrot és a citromlevet (kb. 5-6 közepes méretű citromból nyerjük ki a szükséges mennyiséget).
  • Folyamatosan kevergetve közepes lángon felforraltam, majd kis lángon kb. fél órán át főztem, ezalatt kissé be is sűrűsödött.
  • Végül a csírátlanított üvegekbe szedtem, és egy másik, újságpapírral bélelt lábasba rakosgattam.
  • Annyi vízzel öntöttem fel, amennyi majdnem teljesen ellepte az üvegeket.
  • A vizet felforraltam, majd gyöngyöző forralással kb. negyedórán át dunsztoltam a dzsemet.
  • Amikor készen volt, elzártam alatta a lángot, és a dunsztoló vízben hagytam kihűlni.
  • Miután kihűlt, kiszedegettem a vízből, megtöröltem, és sötét, hűvös helyre tettem.
  • Ezzel a módszerrel tartósítva elvileg egy évig eláll, de nálunk garantáltan nem fog ennyi ideig kitartani. :)


22 megjegyzés:

  1. Oks, szeder már van hozzá, a többit küldheted! ;-) Nagyon csábító és minden bizonnyal roppant finom.

    VálaszTörlés
  2. Ezt egy olyan finom dzsem, aminek garantált a sikere. Gyönyörűek róla a fotók is :)

    VálaszTörlés
  3. De szép az a tál gyümölcs:-) Nagyon finom lehet a belőlük készült dzsem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az egyik legfinomabb dzsem, amit valaha készítettem! :)

      Törlés
  4. Ó, de csodás! Ezek a színek és ízek... ki kell próbálnom, köszönöm a receptet! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) Fülig ér a szám, nagyon örülök, hogy benéztél! :)))

      Törlés
  5. Hankka, csodás színe lett a lekvárodnak, és a legfinomabb nyári gyümölcsök kerültek bele. Nálunk sem állna el sokáig, én is nagy kísértés éreznék a kóstolgatására.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira, de annyira finom! :) Nagyon nehéz megállni, hogy ne járjak rá folyamatosan! :)

      Törlés
  6. Biztos fincsi lehet, hiszen a hozzávalók is azok! Tetszik a lekváros üveged :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, az üveget én is nagyon szeretem! :)

      Törlés
  7. Nagyon fincsi!!! Szerencsés vagyok, mert kóstoltam!!!! Ajánlom mindenkinek!!!!!

    VálaszTörlés
  8. Nyamm-nyamm! Pont van ilyen szíves tálam... Tök szépen mutatnak benne azok a bogyós gyümölcsök...

    VálaszTörlés
  9. Hát ez nagyon pikáns ízkavalkád lehet :))

    VálaszTörlés