kedd, július 15, 2014

Ribizlis-zabpelyhes pohárkrém

Szeretjük az egyszerű, sütés nélkül készülő édességeket, ilyen ez a finom pohárkrém is. Picit talán időigényesebbnek számít, mivel a morzsás réteghez a zabpelyhet a sütőben is sütni kell kicsit. De érdemes elkészíteni, mert nagyon finom, és a cukorba forgatott apró gyümölcsszemekkel mutatós is. Még szebb és finomabb lehet, ha a tetejét megcsorgatjuk kevéske mézzel. :) A recept megjelent a Kifőztük Magazin júliusi számában, sok sikert hozzá!


Hozzávalók 6 pohárhoz:

  • 2 evőkanál vaj
  • 3 evőkanál barna cukor
  • 12 dkg zabpehely
  • 25 dkg mascarpone
  • 1 kis pohár (180 g) natúr joghurt
  • 1-2 evőkanál méz
  • 2 dl habtejszín
  • 20 dkg ribizli
  • finom szemcséjű kristálycukor




  • A vajat serpenyőben felhevítettem, hozzáadtam a cukrot, a zabpelyhet, és pár percig pirítottam.
  • Tepsibe öntöttem, majd 170 fokra előmelegített sütőben 15 percig sütöttem.
  • Félidőben fakanállal átkevertem, a sütőből kivéve hagytam kihűlni.
  • A krémhez kézi habverővel elkevertem a mascarponét a joghurttal, közben ízesítettem a mézzel.
  • A tejszínből kemény habot vertem, és fakanállal óvatosan a joghurtos krémbe forgattam.
  • A krémet a poharak aljába halmoztam, a tetejükön elosztottam a zabpehelymorzsát.
  • A ribizlit megmostam, papírtörlővel kicsit leitattam a nedvességet a fürtökről.
  • Leszemeztem, finom szemcséjű kristálycukorba forgattam, és a zabpehelymorzsára halmoztam.
  • Jól lehűtve kínáltam.


12 megjegyzés:

  1. Csodásan néz ki! Most főztem 10liter ribizliszörpöt, de még maradt fürt a bokrokon, hogy kipróbálhassam ezt a szépséget... :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem a mascarponés, joghurtos édességeket. Csodás a ribizlivel a tetején! :)

    VálaszTörlés
  3. Nézegetni is jó, hát még mekkora élvezet lehet(ne) kanalazni a lágy krémet a ropogós zabpehellyel és a savanykás ribizlivel!

    VálaszTörlés
  4. Szeretem a pohárdesszertjeid, olyan egyszerűnek tűnnek, de mégis finomak és mutatósak! :)

    VálaszTörlés
  5. Csodás lett! Jól esne most ebéd után egy pohárkával :-)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szeretem a pohárkrémeket. Remekül mutat a pohárkáidban a ribizlis finomság :)

    VálaszTörlés
  7. Kedvemre való kis kánikula desszert. A ribizliszemek a cukortól olyanok, minta jégkristály csillogna rajtuk. Csodás!

    VálaszTörlés
  8. Kész kínzás ezeket a kelyheket nézni. Most reggelire egyet levennék a tálcádról! Nagyon guszták és a zabpelyhet meg különösen szeretem... :o)

    VálaszTörlés
  9. Mindent szeretek, amiben mascarpone és gyümölcs van! Meseszépek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, jó párosítás együtt! :) Köszönöm! :)

      Törlés