kedd, július 08, 2014

Meggyes-mandulás pite

Amíg még van meggy, hozok gyorsan egy nagyon egyszerű meggyes-mandulás sütit. Kavart tészta, érdekessége a viszonylag sok tejföl és a mandulaaroma a tésztában. Tetején a meggyel és a pirult mandulával finom, sok sikert hozzá! A receptet megtaláljátok az ingyenesen letölthető Kifőztük Magazin júliusi számában is.


Hozzávalók egy kb. 22 x 30 cm-es tepsihez:
a tésztához:

  • 2 tojás
  • 20 dkg cukor
  • 4 dl tejföl
  • 1 csomag sütőpor
  • 30 dkg liszt
  • néhány csepp színtelen mandulaaroma

a tetejére:

  • 35-40 dkg meggy
  • 10 dkg szeletelt mandula
  • porcukor




  • A meggyet megmostam, kimagvaltam.
  • A tésztához nagyon habosra, krémesre kevertem a tojásokat a cukorral, hozzáadtam a mandulaaromát is.
  • Fakanállal beleforgattam a tejfölt és a sütőporral elkevert, átszitált lisztet.
  • Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem, tetejére szórtam az előkészített meggyet és a mandulalapokat.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben közel 1 órán keresztül sütöttem. (Tűpróba!)
  • A sütőből kivéve rácson hűlni hagytam, majd kockákra szeletelve, tetejét kevéske porcukorral meghintve kínáltam.


15 megjegyzés:

  1. Hmmm, guszta! Szeretem az ilyen egyszerű sütiket. Nagyon fincsi lehet. :)

    VálaszTörlés
  2. Gyorsan megvan, mutatós és finom, mint minden meggyes!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki és biztos vagyok benne, hogy finom is! :)

    VálaszTörlés
  4. Átöltözött a blogod:-) Nagyon jó lett!
    A süti is, egész mutatós! A sok tejföltől biztos jó puha a tésztája, a meggytől meg naaagyon finom!

    VálaszTörlés
  5. Isteni lehetett ez a sütemény, arról már nem is beszélve, hogy meseszép :)

    VálaszTörlés
  6. Én biztosan csavarok egyet ezen a gyönyörűségen: barackkal és dióval fogom elkészíteni. Tutira isteni lesz úgy is. :)

    VálaszTörlés
  7. Egy újabb mutatós süti, ami nagyon finom is! :)

    VálaszTörlés
  8. Felvettem a listámra ! - nagyon dekoratív sütemény

    VálaszTörlés
  9. De kis helyes kockák! Olyan finomak tudnak lenni ezek a nyári sütik! Lassan jön az őszibarack is... :o)

    VálaszTörlés
  10. Gyönyörű a sütid, az új "dizájnod" pedig nagyon jó :-)

    VálaszTörlés
  11. Én is sütök sok tejfeles meggyest, nagyon szeretem a tésztáját, ízre is tökéletes. Előttem szólok elmondtak minden lényegeset, csak aláírni tudom :I Minden szép!!!

    VálaszTörlés
  12. Gzönyörü és nagyon finom a meggyes pitéd...olyan szépen sorakoznak mind egy csoport kis 'katonák'! Nagyon szép a csipke teritőd is!

    VálaszTörlés
  13. Egy újabb csodás süti nálad... Annyira guszta Hankka, hogy mindjárt beleharapok a monitorba. :))

    VálaszTörlés