vasárnap, július 13, 2014

Kolbászos falatkák

A futball világbajnokság döntőjére még elkészülhet, vagy ha nem, akkor bármilyen más alkalomra. :) Egyszerű, túrós tésztájú pogácsa, tetején finom füstölt kolbásszal és sajttal. Hiába a nagy darabszám, rekord gyorsasággal fogy, és nemcsak a fiúk körében népszerű. :) Leginkább sör- vagy borkorcsolyaként tudom ajánlani, kell a pogácsákhoz egy kis itóka és kell az itókákhoz egy kis pogácsa. :) A recept megjelent a Kifőztük Magazin júliusi számában is, sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 100 darabhoz:
a tésztához:

  • 40 dkg liszt
  • 1 csapott teáskanál só
  • 25 dkg vaj
  • 25 dkg tehéntúró
  • 2 dl tejföl

a tetejére:

  • 1 tojás
  • 30 dkg füstölt kolbász
  • 15 dkg trappista sajt




  • A lisztet gyúródeszkára szitáltam, elkevertem benne a sót.
  • Beledaraboltam és elmorzsoltam benne a vajat, hozzáadtam a túrót és a tejfölt, majd egynemű tésztává gyúrtam.
  • Lisztezett gyúródeszkán kb. 1 cm vastagra nyújtottam, 3 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszúrtam.
  • A pogácsák tetejét megkentem az enyhén felvert tojással, mindegyikre tettem egy karika füstölt kolbászt, és megszórtam reszelt sajttal.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben szép pirosra sütöttem.


9 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet, szívesen eszegetnék belőle :-)

    VálaszTörlés
  2. Pogácsa Deluxe a la Hankka. A pogácsa hiába török eredetű, mi magyarok tudjuk a legváltozatosabban, legfinomabban elkészíteni. Ha egy ilyen adagocska előttem lehetne a döntőre már nem is nagyon figyelnék. :)

    VálaszTörlés
  3. Imádom az ilyen hasonló pogácsákat, nálunk is rekord idő alatt elfogy, ha készítek :) Nagyon szépek a képek :)

    VálaszTörlés
  4. A döntőt kihagyom, de ezt a pogácsát már nehezebb szívvel:-) Nagyon jól néznek ki!

    VálaszTörlés
  5. Nem csodálom, hogy gyorsan fogy mert már a kép alapján is nagyon csábító

    VálaszTörlés
  6. Ha előttem lenne, már most reggelire is majszolnám egy bögre tejjel. :)

    VálaszTörlés
  7. Még jó, hogy nem előttem volt ez a tál finomság... nem tudtam volna abbahagyni. Imádom amúgy is a sült kolbászt...nagyon guszta ropogtatni való!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta kis falatkákat készítettél! Tetszetős recept!

    VálaszTörlés