péntek, július 18, 2014

Füstölt húsos párnák + díj

Friss leveles tésztával készült sör- vagy borkorcsolya, de egy csésze tejjel vagy teával a gyerekeknek is tökéletes uzsonnafalat. Bármilyen maradék főtt, füstölt húst felhasználhatunk hozzá, sőt, maradék sült hússal vagy pörkölttel is el tudom képzelni. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 45-50 darabhoz:

  • 1 fej vöröshagyma
  • 30 dkg főtt, füstölt tarja
  • kevés vaj
  • 2 evőkanál tejföl
  • 2 csomag (2 × 270 g) friss leveles tészta
  • 2 tojás
  • mák




  • A töltelékhez megtisztítottam a hagymát, és a tarjával együtt késes aprítóval felaprítottam.
  • Serpenyőben kevés vajat hevítettem, átpirítottam rajta a hagymás tarját.
  • Hűlni hagytam, majd elkevertem benne a tejfölt.
  • A tésztalapokat kiterítettem, derelyevágóval mindkettőt 4 × 4 cm-es négyzetekre szabtam.
  • Az egyik tojást kettéválasztottam, a fehérjét enyhén felvertem, és megkentem vele az egyik tésztalap négyzeteinek szélét.
  • Ezekre a négyzetekre halmoztam a tölteléket kis kupacokban.
  • A másik tésztalap négyzeteivel befedtem, kézzel a széleket finoman összenyomtam.
  • A töltött párnákat sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam.
  • A maradék tojássárgáját és az egész tojást kissé felvertem, megkentem vele a falatok tetejét, majd megszórtam mákkal.
  • Előmelegített, 210 fokos sütőben 15-20 perc alatt szép pirosra sütöttem.



Díjat kaptam Annától, a Kakukkfű blog írójától. Anna, köszönöm, hogy rám is gondoltál. Kicsit késve reagálok, de mostanában nem sok időm jut a blogra és a bloggal kapcsolatos dolgokra, épp ezért nem is igazán tudtam nyomon követni, hogy ki kapta már meg a díjat és ki nem. Ha nem bánjátok, akkor szeretettel ajánlom minden kedves olvasómnak, ha van kedvetek, vigyétek tovább. Anna nagyon jó kérdéseket tett fel, ezekre azért válaszolok, és a díj továbbadásához én is ezeket a kérdéseket teszem fel. :)


A kérdések és a válaszok:
1. Mi a kedvenc recepted a blogodról, és miért?
Több is van, nem tudnék egyet kiemelni. Egyszerűen azért kedvencek, mert nagyon-nagyon ízlenek, nagyon szeretjük. A levesek közül az ázsiai leves, a főételek közül a kolbászos serpenyős hús, az angol húsos pite és a cukkini cicege, a desszertek közül pedig a kakaós-fahéjas krémes az abszolút kedvenc.
2. Kitől tanultad a legtöbbet a sütés-főzésről?
Mint oly sokan, én is édesanyámtól és nagymamámtól tanultam a legtöbbet. És minél idősebb vagyok, annál inkább mondhatom már, hogy sokat tanultam/tanulok a saját tapasztalataimból is. :)
3. Mi volt a legnagyobb konyhai baklövésed?
Emlékeim szerint nagyon nagy baklövésem nem volt, legalábbis nem emlékszem ilyesmire, persze kisebb balesetek, ügyetlenkedések előfordultak. A sikertelenséget többször okozta az, hogy bedőltem a különböző gasztro- vagy egyéb magazinokban megjelenő gyönyörű fotóknak és a hozzájuk tartozó recepteknek, aztán kiderült, hogy valójában a recept köszönő viszonyban nincs a fotón látható étellel, süteménnyel. Ezért is szeretem a gasztroblogok világát, vannak kedvenc bloggereim (nem is kevesen), akiknek a receptjeiben vakon megbízok, tudom, hogy nyugodtan készíthetek tőlük bármit, garantáltan sikerülni fog. :)
4. Mire vagy a legbüszkébb, ami a blognak köszönhető?
Egyértelműen a Kifőztükre. :) A februári szám vendégbloggere voltam, aztán állandó tagja lettem a csapatnak, amire tényleg nagyon büszke vagyok. :)))

7 megjegyzés:

  1. Csinos kis pufi vánkoskák. Egy csupor jó hideg tejjel nekem tökéletes lenne vacsorára.

    VálaszTörlés
  2. Jó ötlet leveles tésztához! Előszeretettel használom, édesen és sósan is szeretjük!
    Jó volt olvasni a válaszokat:-)

    VálaszTörlés
  3. Jaj, hát ezek a töltött párnácskák nagyon csábítóak, szinte odanyúltam a monitorhoz, hogy levegyek egyet a kosaradból. :)

    VálaszTörlés
  4. Egyszerű és kevés hozzávalókból milyen finom falatkák is sikerednek - olyan guszták, hogy legurulhatna pár kocka a képernyőről:)

    VálaszTörlés
  5. Jó kis recept! :) Kaphatok egy pár darabkát belőle?

    VálaszTörlés
  6. Mi is nagyon szeretjük a leveles tésztát. Nagyon finom falatokat készítettél :)

    VálaszTörlés