hétfő, június 16, 2014

Nyári gyöngybableves

Bár a bableves, babgulyás alapvetően téli étel, azért a szép apró szemű, fehér gyöngybabból nagyon finom nyári levest is főzhetünk. Főleg úgy, ha kerül még a levesbe zsenge sárgarépa, uborka (vagy helyette cukkini) és egy kis tészta is. Sőt, egy kis reszelt sajttal még tovább gazdagíthatjuk és fokozhatjuk az ízeket. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 20 dkg fehér gyöngybab
  • ételízesítő por, só, őrölt bors
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 30 dkg zsenge sárgarépa
  • 1 nagy kígyóuborka
  • 2,5 l húsleves vagy -alaplé
  • 10 dkg pipette rigate tészta




  • A gyöngybabot a főzést megelőző este átválogattam, megmostam, majd bő hideg vízbe áztattam.
  • Másnap leszűrtem, ételízesítő porral ízesített vízben puhára főztem, leöblítettem, leszűrtem.
  • A hagymákat megtisztítottam, a vöröshagymát apró kockákra vágtam, a fokhagymát összezúztam.
  • Nagy lábasban felhevítettem az olajat, megpirítottam rajta a hagymákat.
  • Hozzáadtam az időközben megtisztított és karikákra szelt sárgarépát, tovább pirítottam-pároltam.
  • Az uborkát meghámoztam, hosszában negyedeltem, eltávolítottam a belső, magos részt, a maradék uborkát pedig apró kockákra vágtam.
  • A feldarabolt uborkát is a leveshez adtam, a gyöngybabbal együtt.
  • Ízesítettem sóval és őrölt borssal, és felöntöttem a forró levessel.
  • Felforraltam, majd kis lángon - a vége felé a tésztát is hozzáadva - készre főztem.


11 megjegyzés:

  1. Finomságos lehet. Uborkával még nem ettem, de biztos hogy nagyon finom lehet.

    VálaszTörlés
  2. De finom üde levest főztél! Nagyon különleges :-) Nekem is vissza kell rázódnom a főzésbe, kilenc napig Erdélyben voltunk, ott kényeztettek minden finomsággal :-)

    VálaszTörlés
  3. Van a fejléceden a felső sorban a negyedik kép. Az micsoda? Olyan hatlapos-szerűnek néz ki. Megakadt rajta a szemem, olyan kis csinoska.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól kiszúrtad, Anikám! :) Hatlaposnak hat lapos, csak leveles tésztával, kakaósan-fahéjasan sütve, tejszínnel töltve, nagyon-nagyon fincsi. :) Recept: http://hankka.blogspot.hu/2013/10/kakaos-fahejas-kremes.html Aztán készült minirolóként is, ugyanolyan finom. :) http://hankka.blogspot.hu/2014/03/kakaos-fahejas-minirolok.html

      Törlés
  4. Nekem a bab mindig jöhet, télen-nyáron. Ilyen szuper módon felturbózva pedig pláne! ;-))

    VálaszTörlés
  5. Ezek a színek ! :) - először azt hittem így első ránézésre, hogy szárzeller van a levesbe, de meglepődtem a recept olvasásánál, hogy uborkát szeleteltél bele - nagyon finom és különleges étel.

    VálaszTörlés
  6. Kígyóuborkát még nem főztem levesbe...érdekes lehet. Minden esetre a gyöngybabot én is nagyon kedvelem. Guszta nagyon!

    VálaszTörlés
  7. Nálunk a bab télen-nyáron kedvelt. Az uborka meglepett, de annyira jól néz ki, hogy meggyőzött:-)

    VálaszTörlés
  8. Annyira csábító ez a leves, hogy nagyon szívesen belekanalaznék :)

    VálaszTörlés
  9. Nálam a bab alap-eledel (merthogy a Királylány nem szívleli :); ehhez hasonlóan viszont én is főzöm (apró szemű babból, kiskocka tésztával és sok zöldséggel), nagyon finom!
    Viszont ki fogom próbálni köret tésztával főzve is, mert nagyon jól néz ám ki
    (sőt, uborkával és/vagy savanyú uborkával is)! :)))

    VálaszTörlés