szerda, május 14, 2014

Vaníliás-epres pite

Családi kedvencünk a vaníliapudingos pite, tetejét szezontól függőn más-más gyümölccsel szoktam díszíteni. Most aktuálisan eperrel készült, kevés tejszínhabbal turbózva, de tetszésünk és ízlésünk szerint akár az egész pitét is kirakhatjuk a finom magyar eperrel. A recept a Kifőztük magazin májusi számában is megtalálható, csak ajánlani tudom. Ajánlom továbbá figyelmetekbe a Kifőztük epres különszámát is, érdemes fellapozni, a gyönyörű látvány mellett a jobbnál jobb epres receptekért is. :) A vaníliás-epres pitéhez pedig mindenkinek sok sikert!


Hozzávalók egy 22 cm átmérőjű piteformához:
a tésztához:
  • 15 dkg finomliszt
  • 10 dkg vaj
  • 5 dkg porcukor
  • 1 tojássárgája
a krémhez:
  • 1 csomag vaníliaízű pudingpor
  • 2 dl zsíros tejszín (30 %-os)
  • 3 dl tej
  • 6 dkg kristálycukor
a tetejére:
  • eper
  • tejszínhab


  • A tésztához a lisztet és a porcukrot gyúródeszkára szitáltam, hozzádaraboltam és elmorzsoltam benne a vajat.
  • Hozzáadtam a tojássárgáját is, és gyors mozdulatokkal egynemű tésztává állítottam össze.
  • Akkora kerek lappá nyújtottam, hogy a piteformát ki tudjam bélelni vele, az esetlegesen túllógó tésztadarabokat levágtam, majd 20 percre a hűtőbe tettem.
  • A pihentetés után villával megszurkáltam, és előmelegített, 180 fokos sütőben kb. fél óra alatt készre sütöttem.
  • A sütőből kivéve hagytam teljesen kihűlni.
  • A krémhez a pudingport lábasba szórtam, elkevertem a cukorral, a tejszínnel és a tejjel, és közepes lángon sűrű pudinggá főztem.
  • A forró pudingot a tésztára öntöttem, elegyengettem, elsimítottam, és hagytam teljesen kihűlni.
  • Miután kihűlt - és megdermedt -, tetejét eperdarabokkal raktam ki és tejszínhabbal díszítettem.

16 megjegyzés:

  1. Hű de finom lehet, és ráadásul még gyönyörű is!

    VálaszTörlés
  2. Mesebelien szépséges :-)

    Isteni finom lehet...

    VálaszTörlés
  3. Imádom a tortáidat (is) és a csodás fotókat is :)

    VálaszTörlés
  4. Milyen egyszerű és mégis csodálatos édesség! Ünnepi asztalon is megállná a helyét, és a pudingot pedig mindenki szereti! :)

    VálaszTörlés
  5. Ó ez csodásan néz ki és nagyon finom lehet! Gyümölcstortát szoktam ilyenkor mikor már van eper csinálni, de ezt kifogom próbálni mert a puding elkészítése is egészen más! Nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  6. Egyszerűen gyönyörű, csodálatosan díszítetted :)

    VálaszTörlés
  7. Elhiszem, hogy a család kedvence:) - nagyon ízléses pitetorta!

    VálaszTörlés
  8. Hű, de szép torta. Egy csodás koszorú eperrel.

    VálaszTörlés
  9. Hát ez nagyon jól néz ki, imádom a gyümölcsös sütiket, ez is nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  10. Elsősorban szépséges, aztán meg egyszerű, nagyszerű, finom...

    VálaszTörlés
  11. Csodaszép lett! Szívesen megkóstolnám! :)

    VálaszTörlés
  12. Imádom ezt az egyszerű pitét! Én is szoktam hasonlóan készíteni - mondjuk már jó pár évvel ezelőtt. :)
    Csodaszépen díszítetted!

    VálaszTörlés