csütörtök, május 22, 2014

Színes marcipános csókok

Színes, vidám - és leginkább apró - csókokat sütöttem, marcipános tésztával. Mivel a tésztában nincs cukor, a tetejét mindenképp ajánlatos porcukorral finoman meghinteni, így lesz tökéletes az íz. A tésztát csillagcsöves habzsákból nyomjuk a tepsibe, ami nem egyszerű, mivel a tészta nem túl puha - de azért megoldható. És még egy dolog: a sütésre nagyon kell figyelni, mivel hirtelen kezdenek a kis csókok pirulni. A darabszám senkit ne riasszon el, ezek tényleg apró csókok, szinte marokszámra fogyott a tányérról - és gyorsan fogyott. :) Gyermeknap közeledtével sok sikert hozzá! (A receptet megtaláljátok a Kifőztük Magazin májusi számában is.)


Hozzávalók kb. 160 darabhoz:

  • 1 tojássárgája
  • 10 dkg puha vaj
  • csipet só
  • 25 dkg marcipán
  • 10 dkg liszt

a díszítéshez:

  • színes cukordrazsé
  • porcukor




  • A tésztához tálba tettem a tojássárgáját, a vajat, a sót és a nagy lyukú reszelőn lereszelt marcipánt.
  • Kézi mixerrel egyneművé, krémessé kevertem, majd hozzászitáltam a lisztet és azzal is jól elkevertem.
  • A tésztamasszát csillagcsöves habzsákba töltöttem, ebből nyomtam apró rózsákat a sütőpapírral bélelt tepsibe.
  • A rózsák tetejére/közepébe egy-egy szem színes cukordrazsét tettem.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 8 perc alatt készre sütöttem. (Vigyázat: figyelni kell rá, könnyen megéghet!)
  • A sütőből kivéve egy-két percig pihenni hagytam a tepsiben, majd kiszedtem és hagytam teljesen kihűlni.
  • Tálalás előtt leheletfinoman porcukorral hintettem meg a tetejét.


18 megjegyzés:

  1. Jaj de szép színesek! Egy maroknyi maradt még a számomra?

    VálaszTörlés
  2. Színes, szép! A gyerekek nagy kedvence lehetett....

    VálaszTörlés
  3. Nagyon mutatósak és finomak lehetnek! Szinte látom ahogy az unokám csiborássza le a tetejéről a cukrokat:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kicsiknek tényleg nagyon tetszenek a színes cukorkák a tetején! :)

      Törlés
  4. Lehetnék gyerek Nálad ??? Olyan szívesen eszegetném :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) Gyere Györgyi, ahol három gyereknek - sőt, a férjemmel együtt négynek - jut, ott jut ötnek is! Szívesen látlak! :)))

      Törlés
  5. Igazi vidám látvány, én is szívesen majszolnám! :)

    VálaszTörlés
  6. pompázatos lett. Nagyon szép színes :)

    VálaszTörlés
  7. Kevés hozzávalóból milyen jó sok lesz! Nagyon cukik ezek a színes csókok. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó kis aprók, ezért is nagy a darabszám. :)

      Törlés
  8. Jó türelmed van ennyi apró sütikét elkészíteni! Meg értesz a csillagcsöves nyomózsákhoz (én sajnos nem).
    Kívánatos, vidám "gyerekek kedvence".

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most is tudtam gyakorolni rendesen a habzsákkal, mivel aprók voltak, jó sok lett belőle! :)

      Törlés