szombat, május 10, 2014

Pikáns tavaszi sajtsaláta

A salátákra soha nem ununk rá, szerencsére ezerféleképpen lehet variálni a finom tavaszi zöldségfélékkel őket. Most kétféle sajttal gazdagon egészítettem ki az uborkából, retekből, újhagymából álló alapot, és az egész kapott egy pikáns, mustáros-citromos-ecetes-olajos-fűszeres öntetet. Ha esetleg nem kedvelitek a pikánsabb ízeket, az öntethez adhattok még egy-két kanál tejfölt is. A recept megjelent az ingyenesen letölthető Kifőztük Magazin májusi számában is, sok sikert hozzá!


Hozzávalók 4 személyre:
  • 12 dkg szeletelt edami sajt
  • 12 dkg szeletelt füstölt trappista sajt
  • 1/2 kígyóuborka
  • 1 csomó zsenge retek
  • 1 csomó újhagyma
  • 2 csemegeuborka
  • 1/2 csokor snidling
  • 1/2 csokor kapor
  • 1 teáskanál mustár
  • 1 evőkanál citromlé
  • 1 evőkanál almaecet
  • 3 evőkanál olívaolaj
  • só, őrölt bors, pirospaprika


  • A kétféle sajtot gyufaszálnyi csíkokra vágtam.
  • A zöldségféléket megtisztítottam, a retket és uborkát karikákra, majd a sajthoz hasonló csíkokra metéltem.
  • Az újhagymát zöld részével együtt vékonyan felkarikáztam, a csemegeuborkákat apró kockákra vágtam, majd az egészet összeforgattam.
  • Az öntethez elkevertem a mustárt a citromlével és az almaecettel, majd óvatosan hozzákevertem az olívaolajat is.
  • A kaporból a díszítéshez lecsíptem néhány levélkét, a többit a snidlinggel együtt felaprítottam.
  • A zöldfűszereket az öntetbe forgattam, ízesítettem sóval, őrölt borssal és pirospaprikával.
  • Végül az öntetet a sajtos zöldségfélékre öntöttem, finoman átkevertem és még utánaízesítettem.
  • Tálalás előtt a félretett kaporlevelekkel díszítettem.

15 megjegyzés:

  1. Az ilyen finom salátákat össze kell gyűjtsem, mert kb. 1 éve, hogy rákaptunk köret helyett, de annyira kevés variációt használok, hogy az már tragikus! :)) Csodásan néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is nagyon szeretjük, amikor Csillu itthon van, szinte kötelezően mindig készül saláta, de persze ezen kívül is! :) Köretként vagy csak úgy magában, mindenképpen jó! :)

      Törlés
  2. Csodásan néz ki !
    Kérném az egyik tányérral, de tudom hogy soha nem ér el hozzám.
    Így hát kénytelen leszek elkészíteni:))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon mutatós saláta, nálunk is mindig jöhet akát magában is:) A kaprot pedig különösen kedvelem:)

    VálaszTörlés
  4. De szépek a tányérjaid! A saláta is az:-) Nálunk is gyakran készül ilyen-olyan saláta, csak úgy recept nélkül, ami éppen van-ból kerül bele:-)

    VálaszTörlés
  5. Annyira guszta, hogy menten lecsenem a képernyőről. A tányérok is gyönyörűek !

    VálaszTörlés
  6. Saláta? Hmmm hozzánk bármikor jöhet és bármennyi. Imádjuk :)

    VálaszTörlés
  7. A salátákra valóban nem lehet ráunni :-) Nagyon guszta ez a mostanid is, és a tányérjaid is nagyon tetszenek :-)

    VálaszTörlés
  8. Eszméletlen guszta, ennek örömére vacsira készítek egy adag salit ;)

    VálaszTörlés
  9. mostanában ritkábban jövök, de visszanéztem a finomságaidat! Gyönyörűek a süteményeid is, a pogácsáid is, ez a saláta pedig most éppen jól jönne nekem! :)
    Legyél büszke a szép és okos fiatokra! Sikeres érettségit és további jó tanulást kívánok neki!

    VálaszTörlés
  10. Mostanában én is nagyon rá vagyok kattanva az ilyen egyszerű salátákra! Imádom!

    ...és ennél a bejegyzésnél is meg kell, hogy dicsérjek valamit a fotóidon... :)) Nagyon szépek a kínáló tányérjaid!!

    VálaszTörlés