csütörtök, május 08, 2014

Háromhagymás pogácsa

Újhagymás, lilahagymás és fokhagymás. :) Intenzív hagyma illat és -íz, finom, különösen a fiúk körében aratott nagy sikert. A domináns hagymát finomítja, ellensúlyozza a tésztában a krémsajt, összességében gyorsan és könnyen elkészíthető pogácsa. További előnye, hogy nem szárad ki könnyen, másnap is ugyanolyan finom. Kettévágva és megpirítva, egy kis vajjal és sonkával akár reggelire is kiváló lehet, de fogyaszthatjuk egy csésze tej vagy tea kíséretében is. A receptet megtaláljátok az ingyenesen letölthető Kifőztük magazin májusi számában is. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 40 darabhoz:
a tésztához:
  • 4 szál újhagyma
  • 1/2 fej lilahagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 45 dkg finomliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 teáskanál só
  • 5 dkg vaj
  • 10 dkg mascarpone
  • kb. 2,5 dl tej
a tetejére:
  • 1 tojás


  • A hagymákat megtisztítottam és késes aprítóval apróra vágtam.
  • A liszthez hozzákevertem a sütőport, gyúródeszkára szitáltam, elkevertem benne a sót.
  • Elmorzsoltam benne a vajat, majd a mascarponével, az aprított hagymákkal és a tejjel egynemű tésztává gyúrtam össze.
  • Lisztezett deszkán kb. kisujjnyi vastagra nyújtottam, 4-5 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval - én most virág alakú kiszúróval - pogácsákat szaggattam belőle.
  • Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam, tetejüket lekentem enyhén felvert tojással és előmelegített, 200-210 fokos sütőben 18-20 perc alatt készre sütöttem.

12 megjegyzés:

  1. Benne van minden, ami egy pogácsába való! :)

    VálaszTörlés
  2. Akkor én kérnék is szépen egy pár darabot! :)))
    Imádok minden fajta hagymát, minden formában!
    (És pont ideje is lenne már pogácsát sütnöm!)

    VálaszTörlés
  3. Isteni lehet ez a pogácsa! Muszáj lesz megsütnöm! :)

    VálaszTörlés
  4. Ebben a pogácsában aztán van anyag, nem sajnáltál belőle semmit se. Ha olyan finom, mint ahogy kinéz, akkor csodás lehet :) Ezt kénytelen leszek majd kipróbálni :)

    VálaszTörlés
  5. Ennek nálunk is nagy sikere lenne...vagyis lesz:))

    VálaszTörlés
  6. Három hagymával tepertőkrémet csináltam, de ahogy látom pogácsába sem rossz gondolat... Guszta!

    VálaszTörlés
  7. Igazán jól néz ki, és elkészítése is egyszerű, tetszik !

    VálaszTörlés
  8. Micsoda illat-orgia lehetett sütésnél, utána meg az ízrobbanás... Fenséges! :)

    VálaszTörlés
  9. Szeretem a hagymát minden formában, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy ez a pogácsa isteni lehet! Már a látványtól elalélok! :)

    VálaszTörlés
  10. Pogácsa:-) Már több hete nem sütöttem, most aztán megkívántam rendesen. Ez a sokhagymás változat meg igencsak tetszetős!

    VálaszTörlés
  11. Ha pogácsa, akkor jöhet, legyen az bármilyen. :)

    VálaszTörlés