csütörtök, május 01, 2014

Ballagás...

Az utóbbi időben nem voltam túl aktív a blogot illetően, annál inkább itthon, főleg a konyhában. Tegnap ugyanis nagy nap volt az életünkben, Ádám elballagott a gimnáziumból, hétfőn pedig kezdődik az érettségi. :) Szinte észre sem vettük, és eltelt majd' 19 év, felnőtt lett a kisfiam. Hisz még csak most született, tanult meg járni és beszélni. Most ismerkedtünk a bölcsivel, aztán szoktunk be az oviba, majd kezdtük az iskolát. Tanultunk írni és olvasni, meg persze megismerkedtünk a számok csodás világával, ami aztán Ádámnál erősen meghatározó lett és remélhetőleg még lesz is... Izgultunk a szertornaversenyeken és hallgattuk az iskolai koncerteken a gitárjátékát, teltek a szorgos napok, hetek, hónapok, évek, tegnap pedig könnybe lábadt szemmel hallgattam/hallgattuk a búcsúzást az iskolától...


Az én nagyon játékos, későn érő kisfiam felnőtt. Már pocaklakóként is kis kényelmes, ráérős volt, bő két héttel később érkezett a vártnál. :) Ez jellemző is maradt rá, nagyon nyugodt, ugyanakkor mára már határozott, a véleményéért kiálló fiatalemberré cseperedett. Édesanyaként persze elfogult vagyok vele, de a mai világban talán különösen értéknek számító nyíltszívűségéért, nyitottságáért, empatikusságáért nagyon büszke vagyok rá. Meg persze még sok minden másért is. Például azért a sajátos látásmódért, megközelítésért, problémamegoldó képességéért, amit szerencsére gimnáziumi tanárai is felfedeztek és értékeltek is. A matek tagozaton ezt igazán tudta kamatoztatni, mindig tovább- és átgondolva, máshogy megközelítve egy-egy feladatot, ha kellett, vitázva és érvelve eljutva egy-egy megoldáshoz. Ez az egyediség persze megmutatkozott akár magyarórákon is, a teljesen újszerű és a megszokottól eltérő, sajátos verselemzésekkel, vagy a többiek néhány oldalas dolgozatához képest huszonegynehány oldalasra sikerült eposz megírásával. :)

Matek tagozatosként szinte kötelezően következik az emelt matek érettségi, aztán remélhetőleg felvétel az áhított egyetem építőmérnöki karára. :) Ádikám, nagyon büszkék vagyunk rád! :) Kívánjuk, hogy érd el céljaidat, váltsd valóra álmaidat, vágyaidat! Legyen részed sok-sok sikerben, a kudarcokból tudj tanulni, soha ne add fel, és maradj meg olyannak, amilyen vagy: őszinte, nyíltszívű, nyitott! Nagyon szeretünk, és tudod!:

"Az élet nagy titka az, hogy nincs nagy titok. Bármi legyen is a célod, elérheted, ha hajlandó vagy érte tenni."
Oprah Winfrey

A fotón nagyon komolynak és érettnek látszik, amit hamarosan be is bizonyíthat. :)

29 megjegyzés:

  1. Könnyes szemmel és nagy tisztelettel (Felétek)
    olvastam a soraidat!
    Gratulálok a Fiatokhoz (is :) és az Ő Szüleihez!!! :)))
    Nem tudtam választani a két idézet közül! :)))

    Ah, vége, vége! Vagy ki tudja?
    Diák marad az ember, amíg él.
    Leckéjét a sírig tanulja,
    nehezebbet folyvást a réginél.
    (Reviczky Gyula)

    Messze tekints. A pálya kicsiny -túl rajta, nagyobb vár.
    (Kölcsey Ferenc)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsám, nagyon köszönjük! :) Mindent! :) És én sem tudnék választani! :)

      Törlés
  2. Büszke lehetsz rá. További sikereket kívánok neki az elkövetkező években.

    VálaszTörlés
  3. Nálatok már ballagás, nálunk csak egy hónap múlva:) Nagy gratula Nektek:) Tanárként is minden évben könnyes szemmel élem meg, amikor a szívemhez nőtt diákok elhagyják az iskolát, de olyankor látja az ember, és büszke rá, hogy kicsit az ő keze is benne van azoknak a fiataloknak az életében, viselkedésében, érettségében:) És ez jó érzés:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is kicsit, nagyon fontos a pedagógusok munkája! :) A mieink nagyon jók (voltak), örülök, hogy jó kezekbe kerültünk annak idején! :)

      Törlés
  4. Ó, a ballagás, nekem azokon mindig bőgnöm kell. Egy nagy kalappal Ádámnak!!! Nagyon komoly, és nagyon jóképű a Fiad!!

    VálaszTörlés
  5. Gratulálok Hankka Neked is és a fiadnak is, mivel rajtad is múlt, hogy ilyen értelmes és helyes fiatalemberré cseperedett :) Sok sikert az érettségihez és a felvételihez :)

    VálaszTörlés
  6. Régebben ballagtam,mint mikor a fiad született.Mégis mintha ma lett volna...
    Olyan szép,összeszedett ez az írás, beleéreztem magam az elmúlt éveitekbe,és a jelen izgalmaiba,ahogy olvastam.
    Gratulálok,hogy ilyen klassz fiatok van,sokat köszönhet nektek is és magának is.
    Egy nagy kalappal,a jövő héthez és a felvételihez is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönjük! :) Felemelő érzés volt és ilyenkor az ember tényleg visszagondol az elmúlt évekre, amik olyan gyorsan elrepültek! :)

      Törlés
  7. Büszke lehetsz a nagyfiadra! :) Bizony , repül az idő- Drukkolok nagyon az érettségi miatt!

    VálaszTörlés
  8. Gratulálok a Fiadhoz,büszkék lehettek rá! Minden szépet és jót kívánok Neki a jövő hétre és a további életére is :-)

    VálaszTörlés
  9. További sok sikert Ádámnak, tényleg büszkék lehettek rá!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szép fiad van! Gratulálok! További sikert kívánok!

    VálaszTörlés
  11. Szívből gratulálok nektek a nagy naphoz, és további sikereket kívánok a fiadnak a közeljövőben, és persze azon túl is majd!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kata, nagyon aranyos vagy, köszönjük a jókívánságokat! :)

      Törlés
  12. Gratulálok Nektek szülőknek és természetesen fiadnak . Kívánok sok sikert az életben!

    VálaszTörlés
  13. Büszke lehetsz a fiadra, sok szépet írtál róla, kész fiatalember!
    Sok sikert kívánok én is a vizsgákra és a nagybetűs ÉLET-re :-)

    VálaszTörlés
  14. Én is tiszta szivböl gratulálok nektek, és persze Ádám fiadnak. Kihulottak könnyeim olvasva kedves soraidat a szép felnőtt fiadrol, és nekem is vissza sodortak a szép emlékek jöttek vissza nekem is a két felnőtt gyermekeimröl! Sok sikert kivánok a csinos fiadnak továbbilag a kiválasztott karrierjéhez!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Elisabeth, aranyos vagy, nagyon köszönjük! :)

      Törlés
  15. Nagyon szép nagy fiad van - büszkék lehettek rá! Gratulálok, sok sikert az érettségihez és a tovább tanuláshoz!

    Mostanában ritkábban jártam nálad egy kis időhiány miatt, de most végignéztem a bejegyzéseidet, melyekről lemaradtam eddig. :)

    VálaszTörlés