szombat, április 12, 2014

Narancsos fürjtojásturmix

Remélem, nem unjátok még a fürjtojásos recepteket, a hétvégére ugyanis egy fürjtojásos turmixot hoztam. Nagyon egyszerűen és gyorsan elkészíthető, csak össze kell turmixolni a hozzávalókat - Ádám fiam imádja, gyakran kéri is, hogy dobjak össze neki 1-2 pohárral. :) Finom, emellett a nyers fürjtojás okán nagyon egészséges is. A fürjtojás jótékony hatásairól Mági is értekezett már, illetve itt is érdekes és hasznos információkat találtok. Családi tapasztalat, hogy kúraszerű fogyasztása esetén jótékony hatással van az inzulinszint javítására, helyreállítására. A receptet megtaláljátok az ingyenesen letölthető Kifőztük Magazin áprilisi számában is. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 2 pohárhoz:

  • 2,5 dl 100 %-os narancslé
  • 1 dl tejszín
  • 2 evőkanál méz
  • 2 evőkanál citromlé
  • 8 friss fürjtojás vagy 2 friss tyúktojás
  • őrölt fahéj




  • A hozzávalókat - a fahéj kivételével - alaposan összeturmixoltam.
  • Magas falú poharakban, tetejét őrölt fahéjjal megszórva, szívószál kíséretében kínáltam.


21 megjegyzés:

  1. De jópofák ezek a színes tollas képek... :) A turmixot megkóstolnám szívesen.

    VálaszTörlés
  2. Jaj de finom lehet, én is csatlakoznék a kóstoláshoz:) Szuperek a tollas képek, nagyon tetszik:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet :) és igazán szép képeket készítettél :)

    VálaszTörlés
  4. Hmmm, sokan tartanak az ilyesmiktől, de nekem ez most nagyon-nagyon jól esne :)

    VálaszTörlés
  5. Így nagyon guszta, sőt! Csak ne tudnám, hogy nyersen van benne a tojás... A sárgája nem gond, csak a fehérje... :o)

    VálaszTörlés
  6. Azt hallottam, hogy a fürjtojás nagyon egészséges. Tartanék is madarakat, de sajnos nincs kire bízni, amikor lemegyünk szabadságra. Így marad a macska és néha a másoktól kapott fürjtojás. Ez az itóka nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  7. Érdekesen hangzik és jól néz ki! Biztos finom is :)

    VálaszTörlés
  8. Nem tudom, hogy csinálod, de már a fotóid mosolyt csalnak az arcomra. De tényleg. Olyan kedvesek, derűsek...
    A fürjtojás messziről elkerült eddig, nyersen meg főleg. De felkeltetted a kíváncsiságomat, olvasni fogok róla. Aztán meg rájönni, hogy kár volt eddig kihagyni:-)

    VálaszTörlés
  9. És megérkeztek a fürjtojás-koktél képei is! :)))
    Hát igen, akinek "kéznél" van az alapanyag,
    annak mondhatnám, hogy könnyebb a dolga! :)))
    Bolti tojással ki nem próbálnám
    (mármint a frissesség (hiánya) miatt)!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, helyzeti előnyben vagyok fürjtojás téren! :) Boltiból én sem merném megkockáztatni! :)

      Törlés
  10. Ez nagyon finom lehet! Szép, guszta képeket készítettél róla :-) Gerdihez hasonlóan a fürjtojás engem is elkerült eddig :-) kíváncsi lennék az ízére :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ízében tulajdonképpen semmi különös nincs, csak sokkal egészségesebb - leginkább nyersen fogyasztva -, mint a tyúktojás! :)

      Törlés
  11. Finom lehet! Gusztán fotóztad, cseles a tollakkal:)

    VálaszTörlés
  12. Üdvözlök mindenkit!
    Az édesanyám unokatestvére, aki az én szívemnek is nagyon kedves súlyos beteg. Arra gondoltam, hogy mivel a páromék foglalkoznak fürjekkel és van tojásuk is megpróbálhatná a fürjtojás kúrát, de mivel sokan mások, ő is irtózik a nyers tojás gondolatától is. Ezért szeretném a lap íróját és az olvasókat, önöket arra kérni, hogy ha tudnak bevált, FINOM turmix recepteket vagy ötleteket akkor kérem küldjék el nekem erre az e-mail címre : szabo.bettina2@gmail.hu Előre is nagyon szépen köszönöm! :) Kérem, segítsenek!

    VálaszTörlés
  13. már tavaly télen megkóstoltuk,és bevált - most megint ez kerül az asztalra, köszi a receptet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen és örülök, mi is nagyon szeretjük! :)

      Törlés