hétfő, április 07, 2014

Medvehagymás sajtos tallér

Elővettem édesanyám egyik régi, jól bevált sajtos tallér receptjét és megbolondítottam egy kis medvehagymával. Nagyon finom illatú-ízű tallérok sültek ki, érdemes kísérletezni a zöldfűszeres ízesítéssel. Akár az ünnepi asztalon is helye lehet, sok sikert hozzá! A receptet megtaláljátok a Kifőztük áprilisi számában is.


Hozzávalók kb. 75 darabhoz:
  • 36 dkg liszt
  • 1 púpozott teáskanál só
  • késhegynyi szódabikarbóna
  • 12,5 dkg vaj
  • 10 dkg trappista sajt
  • 1 dl tejföl
  • 1 tojás
  • 5-6 medvehagymalevél


  • A medvehagymaleveleket megtisztítottam, hagytam jól lecsepegni, majd megszárogattam, teljesen szárazra töröltem, és egészen apróra vágtam.
  • A sajtot lereszeltem.
  • A lisztet átszitáltam, hozzákevertem a sót és a szódabikarbónát, majd elmorzsoltam benne a hideg vajat.
  • Hozzáadtam a sajtot, a tejfölt, a tojást és a felaprított medvehagymát, összegyúrtam.
  • A kész tésztából kb. dekányi gombócokat gömbölyítettem, és ostyasütőben kisütöttem.

19 megjegyzés:

  1. Tökéletes finomságokat készítettél, nagyon izgi lehetett a medvehagymával ízesítve. Ideje lenne már egy ilyen sütőt beszereznem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom volt a medvehagyma jellegzetes ízével, szerettük! :) A sütőt anno még nagymamám, aztán édesanyám használta, egy ideje pedig már nálam tesz jó szolgálatot! :)

      Törlés
  2. Már tényleg be kéne szereznem egy ilyen tallér masinát... nagyon jó képek! Annyira kelletik magukat, hogy le is emelném legszívesebben a tálat!

    VálaszTörlés
  3. Hatalmas ötlet, nagyon fincsi lehet! :)

    VálaszTörlés
  4. De szépek lettek! Anyukám szokott régen hasonló tallérokat sütni, (a medvehagymáról akkor még nem is hallottunk) még gyerekkoromban. Nagyon szerettem...

    VálaszTörlés
  5. Már mentem és küldöm is a receptet az anyósomnak, ő ugyanis a fő-ostyasütő és én imádom a sós-sajtos ostyákat. :)

    VálaszTörlés
  6. Már a Kifőztükben is csorgattam a nyálam, de itt is nagyon tetszenek ezek a fincsi tallérok. :) Kár, hogy nincs olyan sütőm, amiben ilyet készíthetnék.

    VálaszTörlés
  7. Elfelejtettem írni, hogy a nyuszi nagyon aranyos :-)

    VálaszTörlés
  8. Jaj, de szeretem a sajtos tallért, medvehagymával különösen finom ízvilága lehet. De jó lenne most néhányat elrágcsálni.

    VálaszTörlés
  9. Fincsi lehet! Nekem is van ugyanilyen nyuszim! :)

    VálaszTörlés
  10. Micsoda szép formájuak ezek a finom tallérok a medvehagymásan. Gyönyörü a formájuk is, főleg! Szivesen el vinnék egy jó pár adakot!

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szépek:) Anyukámnak is volt ilyen sütője, nekem elektromos van, és mennyivel finomabb ebből is a házi:)

    VálaszTörlés
  12. Hankka, ahogy megszerzem a tallérsütőt (rajta vagyok!:) máris el fogom készíteni! Nagyon ínycsiklandozó!

    VálaszTörlés
  13. Szépek lettek! Ritkán szoktam sütni,inkább ünnepekre. A formám nagymamámtól örökség. Ez a medvehagymás felcsigázott:)

    VálaszTörlés
  14. ezer éve kerestem már sajtostallér receptet :) Kösziii :) A medvehagyma bele pedig "hab a tortán" :)

    VálaszTörlés
  15. Szuper ötlet ! Én eddig csak köménymaggal készítettem,de ez..mmmm:)

    VálaszTörlés
  16. Köszönöm lányok, tallérsütésre fel! :)

    VálaszTörlés