vasárnap, április 27, 2014

"44" likőr

Nem vagyunk nagy alkohol fogyasztók, de azért időnként el-elcsábulok egy-egy finom házi likőr készítésére. Most is így történt, Teller-cake Zsuzsától hoztam a 44 nevű likőrt. 44 kockacukor, 44 kávészem és 44 napi érlelés, innen az elnevezés. Egy nagyon finom, narancsos-kávés ízű, viszonylag erős likőr a végeredmény, érdemes kipróbálni. Az érlelési idő alatt hetente egyszer finoman megmozgattam az üveget, így a végére a cukor el is olvadt teljesen. És miután leszűrtem, a narancsot kettévágtam és kifacsartam, majd az ízes narancslevet is a likőrhöz szűrtem. Így talán nem olyan szép átlátszó, tiszta a végeredmény, viszont nagyon finom. Zsuzsi, köszönöm a receptet, mindenkinek sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 4 dl likőrhöz:

  • 1 narancs
  • kb. 3,5 dl 40 %-os gyümölcsös alkohol vagy vodka
  • 22 db fehér kockacukor
  • 22 db barna kockacukor
  • 44 db kávészem




  • A narancsot alaposan megmostam, késsel lyukakat szúrtam bele, amikben elhelyeztem a kávészemeket.
  • Egy 720 ml-es befőttesüveg aljába rétegeztem a kockacukrokat, színenként váltakozva.
  • A cukrokra helyeztem a kávészemekkel megtűzdelt narancsot, majd az egészet felöntöttem az alkohollal úgy, hogy éppen ellepje a narancsot.
  • 44 napig érleltem, közben időközönként - hetente - finoman megmozgattam az üveget, hogy jobban oldódjon a cukor.
  • Az érlelési időt követően a likőrt leszűrtem.
  • A narancsot kettévágtam, kifacsartam és átszűrt levét a likőrhöz adtam (de ez a művelet el is maradhat).
  • Jól lehűtve kínáltam.


30 megjegyzés:

  1. Én is nagyon ritkán fogyasztok alkoholt, de ahogy olvastam a leírásodat, elképzeltem az ízét és bizony- intenzív ihletettséget kaptam az elkészítéséhez, mert nagyon megkóstolnám! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ihletet kaptál, Vicuska! :) Nem fogsz csalódni, nagyon kellemes ízű itóka! :)

      Törlés
  2. Nagyon "szép" a likőröd!!!
    Én simán elképzelem valamilyen piskótás
    süteményhez, hozzávalónak! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Abszolút, babapiskótát kicsit meglocsolni vele, jóóó! :)

      Törlés
  3. Nagyon szép letisztult és biztos nagyon finom az íze ! Szerettem volna én is elkészíteni de aztán csak elmaradt. Egyszer talán kipróbálom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még letisztultabb letisztultabb lesz a végeredmény, ha nem facsarod bele a narancs levét! :) De így is szép lett! :)

      Törlés
  4. De örülök, hogy elkészítetted! :)) Képzeld, mi már nagyban nyomtuk, egy 5 literes üvegben készítettük el anyósommal, így jutott mindenkinek Húsvétkor a családban. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Általában nálunk is megy a kóstoló a tágabb családnak is, ebből most Ádám ballagási buliján kóstolgattunk együtt! :) Köszönöm a receptet, mindenkinek nagyon ízlett! :)

      Törlés
  5. Igazi nőcis "körömlakk". Jöhetne egy stampedlivel! :o) Guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vodkával készítve nem is annyira gyenge nőcis, van ereje! :) Egészségünkre, Kriszti! :)

      Törlés
  6. Engem is felcsigázott annak idején Zsuzsánál ez a likőr, de még nem készült el. Most már csak karácsonyra... érdekes lehet a kávé-narancs ízegyveleg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Készítsd el karácsonyra, nem fogod megbánni, finom! :)

      Törlés
  7. Hát olvasva nagyon meglepődtem, mert komoly alkoholfőzés, párlás volt bennem az elkészítés gyanánt. Igazán pofon egyszerű, bár én sem iszom alkoholt, esetleg néha mézes pálinkát, ha vendégek jönnek, de ezt lehet egyszer kipróbálom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem ilyen bonyolult az eljárás, egyszerűen csak hagyni kell alaposan összeérni az ízeket! :) Szerintem ezt is szeretnéd! :)

      Törlés
  8. Nagyon guszta, kinézetre inkább konyakra emlékeztet. Van egy parázsital nevezetű likőr receptem, abba is kell kávé, csak kevesebb cukor.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdekes a parázsital elnevezés, kíváncsi lennék rá, hogy milyen! :)

      Törlés
  9. Szép lett a színe, gondolom az íze is finom. Bizony néha jólesik egy kis pohárkával elnyalogatni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Hajni! :) Van még belőle, de Ádám ballagásán is ezzel koccintottunk (ezzel is)! :)

      Törlés
  10. Csodafinom lehet ez a likőr, szívesen megkóstolnám én is, jól lehűtve. :)
    A répatortád is nagyon finom lehetett, a fotóid pedig művésziek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól lehűtve kínáltam, tényleg finom volt! :) Köszönöm a dicséretet, zavarba hozol. :)

      Törlés
  11. Biztos nagyon finom. A csodás fotóidon mindig ámulok, nagyon átjön a képek alapján hogy mennyei minden amit készítesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, Millye, drága vagy, nagyon köszönöm! :)

      Törlés
  12. Ezt még anno én is elmentettem Zsuzsától. Szuper, hogy elkészítetted te is , és gyönyörű :) Egészségetekre Hankka :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egészségünkre, Janka! :) Készítsd el, fincsi! :)

      Törlés
  13. Mondhatni abszolút nem iszom alkoholt, de olyan csodaszépen kínálod, ki tudna ellenállni egy kupicának? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor koccintsunk virtuálisan, Gabi! :) Egészségünkre! :)

      Törlés
  14. Nagyon jól néz ki! :) Légyszi majd nézzél be hozzám, mert van számodra egy meglepetésem :)

    VálaszTörlés