szombat, március 01, 2014

Tojáslikőrös-fahéjas muffin

Nemrég Flóra hirdetett blogszülinapi játékot, miszerint olyan édes süteményt kell készíteni, amely tartalmazza Flóra kedvenc hozzávalóinak egyikét. Vagyis csokoládét, fahéjat, marcipánt, túrót és/vagy mogyoróvajat. Talán a csoki, túró vagy marcipán jobban adta volna magát alapanyagként, most mégis a fahéjat választottam és egy nagyon finom muffint sütöttem vele. A tojáslikőrt nem igazán, a fahéj ízét viszont annál inkább lehet érezni ebben a könnyed süteményben. Ha valaki esetleg nem szereti a fahéjat, nyugodtan lecserélheti cukrozott kakaóporra. De szerintem érdemes egy kísérletet tenni a fahéjjal, mert tényleg nagyon finom muffin lesz a végeredmény. Flóra, ezúton is kívánok boldog blogszülinapot, leld továbbra is örömödet a blog írásában! :) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 12 muffinhoz:
a tésztához:

  • 17,5 dkg vaj
  • 10 dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2 tojás
  • 1 nagy pohár (330 g) tejföl
  • 2-3 evőkanál tojáslikőr
  • 25 dkg finomliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • csipetnyi só

a töltelékhez:

  • 4 dkg porcukor
  • 3 púpozott teáskanál fahéj




  • A vajat - kézi mixerrel - krémesre kevertem előbb az átszitált porcukorral és a vaníliás cukorral, majd hozzáadtam és jól eldolgoztam benne a tojásokat is.
  • Fakanálra váltva hozzákevertem a tojáslikőrt és a tejfölt.
  • A lisztet elkevertem a sütőporral, beleszitáltam a tojásos masszába, ízesítettem a sóval és csak addig kevertem a fakanállal, amíg egynemű nem lett.
  • A muffintepsi mélyedéseit kibéleltem papírkapszlikkal, amikben egyenletesen elosztottam a tészta felét.
  • A töltelékhez a porcukrot átszitáltam, hozzákevertem a fahéjat.
  • A porcukros fahéj nagy részét a kapszlikban lévő tésztaadagokra szórtam: egyenletesen szórtam, hogy a fahéj minden kapszliban befedje a tésztát.
  • Ezután a maradék tésztával befedtem a fahéjjal szórt tésztát, finoman el is egyengettem a tetejét.
  • A maradék fahéjas cukorral megszórtam a tésztaadagok tetejét, és előmelegített, 190-200 fokos sütőben 30-35 perc alatt készre sütöttem (tűpróba!).
  • Miután kihűlt, kevéske porcukorral meghintve kínáltam.



Csenge mosolygós muffinnak hívja, nem is tudom, miért. :)))

14 megjegyzés:

  1. Egészben is szépek, de a megvágott példány még annál is! Ráadásul olyan elragadóan mosolyog:-)

    VálaszTörlés
  2. Ezeknek a muffinoknak tényleg fülig ér a szájuk. Látszik, hogy nem nyögvenyelős példányok. Elragadóan szépségesek.

    VálaszTörlés
  3. Álomszépek lettek :) Nekem jöhet fahéjasan, imádnám :)

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűek lettek és tényleg mosolygósak, ráadásul szeretem a fahéjat:)

    VálaszTörlés
  5. Még a kommenteket nem is olvastam, de már mosolyra húzódott a szám, mikor megláttam ezeket a széles vigyorú muffinokat! :) Nagyon szépek és mivel vajas tészta, ráadásul tojáslikőrrel megbolondítva, csakis finom lehet! Imádnám reggelire! :)

    VálaszTörlés
  6. De guszták lettek, és milyen szépen tálaltad! Az új, tavaszias fejléced is nagyon szép lett! Most már nyugodtan jöhet a tavasz és a húsvét is!

    VálaszTörlés
  7. De rég nem sütöttem muffint, most meghoztad a kedvem hozzá:) Csodaszépek:)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta kis muffinokat sütöttél! :)

    VálaszTörlés
  9. Látom már kezdesz ráhangolódni az ünnepre, úgy mint én. Egyenlőre csak tojásokat kezdtem festeni, de jön majd a többi is. Szuper muffin, biztos nagyon fincsi! Mondjuk a tojáslikőrt magában is szeretem...

    VálaszTörlés
  10. De szép ez a barna kockás masnis tálaló és a muffinpapírok, nagyon tetszik. Imádom, hogy olyan szép készleteid és kiegészítőid vannak! Na és persze a muffinok is annyira szépek és aranyosak - arról kétségem sincs, hogy finomak is. :)
    Látom, szép tavasz van már a blogodon is egy kis húsvéti ráhangolódással.

    VálaszTörlés
  11. Nagyon kedvelem a fahéj illatát, ízét, tegnap sütöttem krizantém sütit, amit alaposan megszórtam fahéjas cukorral, ezáltal máris növelve étvágyunkat :)

    VálaszTörlés
  12. Ó, ennek a muffinnak nagyon örülne a férjem. Nagy kedvence a fahéj.
    Nagyon guszták! :)

    VálaszTörlés