szombat, március 22, 2014

Tavaszi saláta retekkel, tojással

Kifőztük Magazin márciusi számában is megjelent ennek a finom, könnyed tavaszi salátának a receptje. Frissítő, a főtt tojással készült öntettel nagyon finom, fogyaszthatjuk önmagában vagy friss péksüteménnyel, esetleg köretként is megállhatja a helyét. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 4 tojás
  • 2 csomó zsenge hónapos retek
  • 1 csokor petrezselyemzöld
  • 1 csokor metélőhagyma
az öntethez:
  • 1 dl főzőtejszín
  • 1,5 dl natúr joghurt
  • 1 evőkanál citromlé
  • 1 kávéskanál mustár
  • 1 kávéskanál olívaolaj
  • só, őrölt bors


  • A tojásokat keményre főztem, közben a retket megtisztítottam, papírtörlővel leitattam róluk a nedvességet.
  • Először 4-5 mm vékony szeletekre, majd a szeleteket pálcikákra vágtam fel.
  • A megfőtt tojásokat megpucoltam, kettőt nagy lyukú reszelőn lereszeltem.
  • A zöldfűszereket a vastag szárrészek nélkül apróra vágtam.
  • A főzőtejszínhez adtam a joghurtot, a citromlevet, mustárt és olívaolajat, ízesítettem sóval és őrölt borssal.
  • A felaprított retket, lereszelt tojást és apróra vágott zöldfűszereket salátástálban összekevertem, majd beleforgattam az öntetbe.
  • A maradék két főtt tojást cikkekre vágva a saláta tetejére tettem.

9 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek a színei, ordít róla az egészség! Pont ma veteményeztünk, retket, petrezselymet, hagymát is, alig várom, hogy abból készíthessek ilyen salátát... :)

    VálaszTörlés
  2. Szép, tavaszias színű saláta! Mostanság én is salátát ennék salátával, rám is fér egy kis vitaminpótlás:-) Mi is ma veteményeztünk, de arra még várni kell, így egyelőre marad a bolti vitaminforrás...

    VálaszTörlés
  3. Ezerrel dübörög a tavasz, ilyenkor mindeki friss, üde salátákra vágyik:) Nagyon finom és tartalmas saláta, elfogadnám szívesen:)

    VálaszTörlés
  4. Nálunk a saláta minden nap jöhet, imádjuk :) Igazi tavaszt varázsoltál az asztalra.

    VálaszTörlés
  5. Jöhet minden mennyiségben - nagyon guszta :)

    VálaszTörlés
  6. Mostanában csak ilyesmin élek:) Guszta:)

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm mindenkinek, próbáljátok ki, nem fogtok csalódni! :)

    VálaszTörlés