vasárnap, március 16, 2014

Habos tejital teával

Ebben a szeles, kissé esős, hűvös időben jól eshet egy csésze habos, teás tejital. Nagyon egyszerűen és főleg nagyon hamar elkészíthető, pár perc a konyhában, és már kortyolhatjuk is a meleg, élénkítő itókát. Első ránézése furcsa lehet a tej-tea párosítás, de a kifejezetten habos tejben nagyon kellemesen érződik a tea aromája, finom, krémes-habos ital a végeredmény. Csak annyit készítsünk, amennyi várhatóan el is fog fogyni, mivel frissen készítve, kortyolva az igazi. A recept megjelent a Kifőztük Magazin márciusi számában is, sok sikert hozzá!


Hozzávalók 2-3 személyre:
  • 3 dl tej
  • 1 púpozott teáskanál Earl Grey teakeverék
  • 1 tojás
  • 1 evőkanál cukor


  • A tejet felforraltam, a lángot elzártam alatta, elkevertem benne a teakeveréket és 5 percig állni hagytam.
  • Közben a tojást habosra, krémesre kevertem a cukorral.
  • A forró tejet a cukros tojáshoz szűrtem, elkevertem.
  • Felmelegítettem, de már nem forraltam fel.
  • Azon melegében tálaltam (és fogyasztottuk :).

11 megjegyzés:


  1. Nagyon gusztán szervíroztad:))
    Egy rendezvény keretében ittam ilyet és sajnos nem tudtam kideríteni a receptjét.
    Gondoltam hogy tej és tea keveréke de a tojásra nem is gondoltam, hát ezért nem sikerült nekem soha.
    Köszönöm hogy megosztottad a receptet, máris megyek a konyhába és elkészítem, remélem megtalálom azt az ízt amit évek óta keresek..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mónika, nagyon örülök, remélem, ez az a recept, amit kerestél! :)

      Törlés
    2. Meg is csináltam, nagyon finom lett és ezt az ízt kerestem.
      Köszönöm:))

      Törlés
  2. Nagyon szeretem az Earl Grey teát:) Kipróbálom:)

    VálaszTörlés
  3. Nekem biztosan ízlene, mert én a teát tejjel iszom, angolosan:) Ez egy megfordított recept, de nagyon ötletes, tetszik:)

    VálaszTörlés
  4. Izgalmas változata a teának, egyszer biztosan kipróbálom! Anyukámnak ugyanilyen teáskészlete van! :)

    VálaszTörlés
  5. Csábító :) még sohasem ittam tejitalt kávéval de biztos ízletes :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta, szépek a pohárkáid és a terítőd is! Tejet teával még nem ittam, valahogy mindig idegenkedtem tőle :-)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon különleges és irtó jól mutat! Képzeld, megcsináltam a madártej szeletedet vaníliásan, isteni volt!!! :)

    VálaszTörlés
  8. Még nem kóstoltam ezt az itókát soha, de egy próbát biztos megér. Érdekesnek hangzik. :)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szeretem ezt a fajta teát és nekem is ugyanilyen dobozkám van:)

    VálaszTörlés