kedd, március 25, 2014

Egyszerű csokitorta

Egyszerű csokitorta volt a desszertünk a hétvégén. Egyszerűsége mellett azért azt is el kell mondanom, hogy intenzíven csokis a tésztája, épp ezért egyáltalán nem édes, kell hozzá a kókuszos sajtréteg, sőt, egy-két gombóc fagyival lehet igazán finom. Könnyen, egyszerűen elkészíthető, sok sikert hozzá!


Hozzávalók egy 26 cm átmérőjű kapcsos tortaformához:
a tésztához:

  • 10 dkg étcsokoládé (nálam 64 %-os)
  • 20 dkg vaj
  • 3 evőkanál keserű kakaópor
  • 3 tojás
  • 15 dkg kristálycukor
  • 1/2 csomag sütőpor
  • 15 dkg finomliszt

a kókuszos réteghez:

  • 1 tojás
  • 4 evőkanál kristálycukor
  • 4 dkg kókuszreszelék
  • 25 dkg mascarpone
  • 2 evőkanál finomliszt

a díszítéshez:

  • porcukor




  • A csokoládét a vajjal együtt lábasba tettem, kevergetve összeolvasztottam, közben hozzáadtam a kakaóport is.
  • A tojásokat a cukorral krémesre, habosra kevertem.
  • A kakaós-csokis vajat kicsit visszahűtöttem, fakanállal óvatosan a tojásos-cukros masszához forgattam.
  • A sütőport elkevertem a liszttel, a tésztába szitáltam, és szintén a fakanalat használva óvatosan beleforgattam.
  • A tortaforma alját sütőpapírral béleltem, beleöntöttem a masszát.
  • A kókuszos réteghez a tojást krémesre, habosra kevertem a cukorral, hozzádolgoztam a kókuszreszeléket is.
  • A mascarponét finoman átkevertem, a liszttel együtt a kókuszos krémhez adtam, beleforgattam.
  • A kókuszos masszát óvatosan a kakaós tésztára öntöttem és elegyengettem.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben egy óra alatt készre sütöttem (ha nagyon pirulna a teteje, sütés közben takarjuk le alufóliával).
  • A sütőből kivéve kicsit hűlni hagytam, majd lepattintottam róla a karimát, és rácson hagytam teljesen kihűlni.
  • Sablon segítségével tetejét porcukorral díszítettem.


15 megjegyzés:

  1. Szépséges és biztos vagyok benne hogy nagyon finom is :)

    VálaszTörlés
  2. Már tudom, hogy ez lesz anya szülinapjára hétvégén! :)

    VálaszTörlés
  3. Hűűű... Csokoládé és kókusz... Imádom! :)

    VálaszTörlés
  4. Mennyei és csodás :) Csak imádni lehet :)

    VálaszTörlés
  5. Még hogy egyszerű?! :)))
    A csokitól és a mascarponétől inkább
    nagyszerűnek mondanám! :)))
    (Akkor vaj' mi lenne, ha tojás és liszt
    nélkül a krémet a megsült piskótára tenném?
    Kipróbálom!)
    :D :D :D

    VálaszTörlés
  6. Nem is annyira egyszerű, sok finomság van benne :-) És nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon kívánatos, és csodás fotókat készítettél róla!

    VálaszTörlés
  8. Egy ilyesmi gyönyörűségre mindig vevő vagyok/lennék :-))))

    VálaszTörlés
  9. Egyszerű DE nagyszerű! Nagyon kívánatos. :)

    VálaszTörlés
  10. Finom ízvilágú torta, recept elmentve :)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szép, sokszor a kevesebb több, főleg ha csokiról van szó:)

    VálaszTörlés
  12. Már a neve is vonzó, egyszerű is, csokis is:-) És csodaszép is!

    VálaszTörlés
  13. Hiába egyszerű, megint olyan csodaszépet alkottál, és a recept is nagyon meggyőző. :)

    VálaszTörlés
  14. Szerintem ez a fantasztikus álom szép és finom torta nem egszerü...a készitése talán, de a gyönyörü diszes forma a tetején igazán kreativ. A csipke teritőid is nagyon szépek!

    VálaszTörlés