vasárnap, március 09, 2014

Duplán gesztenyés torta (gluténmentes)

A szűkebb és tágabb családunkban ez az egyik kedvenc torta. :) A tésztája a sok tojáshabtól könnyed, a gesztenyével és csokival pedig nagyon finom is. A krémje főzött krém, szintén gesztenyével és rummal ízesítve. A díszítésnek csak a fantáziánk szab határt, akár csokival is bevonhatjuk a tetejét, nálunk most tejszínhabbal teljesen bevonva készült, ici-pici kakaóporral megszórva. A recept a Kifőztük Magazin 4. születésnapi számában is megjelent, sok sikert hozzá!


Hozzávalók 23 centi átmérőjű tortaformához:
a tésztához:

  • 8 tojás
  • 20 dkg kristálycukor
  • 25 dkg fagyasztott gesztenyemassza
  • 10 dkg étcsokoládé

a krémhez:

  • 15 dkg kristálycukor
  • 2 tojás
  • 2,5 dl tej
  • 25 dkg fagyasztott gesztenyemassza
  • 20 dkg vaj
  • 1 evőkanál rum

a díszítéshez:

  • 2-3 dl tejszín
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • keserű kakaópor




  • A tésztához a tojások sárgáját a cukorral nagyon krémesre, habosra kevertem.
  • A felengedett gesztenyemasszát burgonyanyomón áttörtem, az étcsokoládét késes aprítóval felaprítottam, a tojások fehérjéből kemény habot vertem.
  • A gesztenyét és a csokoládét a cukros-tojásos masszához kevertem, majd óvatosan, hogy ne törjem össze, beleforgattam a fehérjehabot is.
  • A tortaforma alját sütőpapírral kibéleltem, belesimítottam a tészta harmadát és előmelegített, 180 fokos sütőben 20-22 perc alatt készre sütöttem.
  • A maradék tésztából ugyanígy még két lapot sütöttem.
  • A krémhez a cukrot és a tojásokat lábasba tettem, krémesre, habosra kevertem.
  • Hozzáöntöttem a tejet, kis lángon felforraltam, majd 6-8 percnyi főzéssel besűrítettem, a tűzről levéve hagytam teljesen kihűlni.
  • A vajat először magában, majd a burgonyanyomón áttört gesztenyemasszával és a rummal habosra kevertem, végül - kanalanként adagolva - hozzákevertem a kihűlt krémet is.
  • A tortalapokat a gesztenyés krémmel megtöltöttem: lap, egyharmad krém, lap, egyharmad krém, lap, majd a maradék krémmel bevontam az egész tortát.
  • Rövid időre hűtőbe tettem.
  • A tejszínt a vaníliás cukorral kemény habbá vertem, csillagcsöves habzsákot használva a torta tetejét és oldalát díszítettem vele.
  • Kakaóporral leheletfinoman meghintettem a tetejét, jól lehűtve tálaltam.


38 megjegyzés:

  1. Ez a torta egy fantasztikum! Szinte érzem az ízét a számban. És az a szalagként omló tejszínhabdísz nagyon-nagyon mutatós. :)

    VálaszTörlés
  2. Elképesztően jól néz ki; nagyon guszta!!!
    A díszítésnél (Nálad) szerintem tényleg nincs határ
    -a cukrászok is elbújhatnak Mögötted! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zavarba hozol, Zsuzsa, én csak amolyan amatőr tortadíszítő vagyok. :) Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy tényleg érdekel és szeretek ezzel bíbelődni! :)

      Törlés
    2. :))) A profikhoz képest mindenképpen az! :)))

      Törlés
  3. Gyönyörű ez a torta is nálad (mint minden). Lehet, hogy késő van már, de úgy megennék belőle legalább csak egy hajszálvékony szeletkét... :)

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű lett! Én is szívesen ennék belőle, nekem jöhetne kicsi nagyobb szelet, mint Gabriellának :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) Jó döntés, garantáltan lecsúszna a nagyobb szelet is! :)))

      Törlés
  5. Csak kicsit szeretem a gesztenyét,de ez pazar!!:)

    VálaszTörlés
  6. Most csodáltam meg a Fekete-erdő tortádat, hát, az sem semmi! :)

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű a tortád. És az a habdíszítés a tetején? Szuper!!! :-)

    VálaszTörlés
  8. Csodaszép lett, imádom a gesztenyét, ez meg aztán nagyon gesztenyés:) El is képzeltem most kicsit átalakítva:)

    VálaszTörlés
  9. Csodaszép lett ez a tortád is!!! És én is szívesen megkóstolnám, nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  10. Csábító! :) Nem csodálom hogy a család kedvence!

    VálaszTörlés
  11. Gyönyörű lett a tortád! Mestere vagy a díszítésnek!

    VálaszTörlés
  12. Eddig nem voltam nagy gesztenyerajongó, de ebből én is kérnék:)

    VálaszTörlés
  13. Ha lehetne vinném az egészet , mert egy szelettel biza én nem elékszem meg!!!!Nagyon kívánatos!

    VálaszTörlés
  14. Fantasztikus ez a torta! Tökéletes műremek :) Nagyon szépre és finomra készítetted :)

    VálaszTörlés
  15. Kínzás sokáig nézni ezt a tortát mert annyira guszta és imádom a gesztenyés süteményt!

    VálaszTörlés
  16. Köszönöm mindenkinek a kedves hozzászólást, aranyosak vagytok! :)

    VálaszTörlés
  17. Kívül-belül gyönyörű ez a torta! És milyen finom lehet!
    De szeretnék csillagcsöves habzsákkal ilyen szépen díszíteni! :)

    VálaszTörlés
  18. Hankka, csodás a Gesztenyés tortád, és persze mennyei finom is. Gyönyörü a háttér fotód a csoda szép tavaszi virággal!

    VálaszTörlés
  19. Ez nálunk is kedvenc lenne! Olyan szépre díszítetted! A szelet is annyira csábító...

    VálaszTörlés
  20. Eszméletlen, milyen szép!!! Még a tésztájában is gesztenye van, de jó!!!

    VálaszTörlés
  21. Nagyon szép! Egy kérdésem lenne: 26 cm-es átmérőjű tortaformához hány tojásból kéne csinálni, hogy jó legyen?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) A 26 centis formába 10 tojásból, 25 dkg cukorból, 30 dkg gesztenyéből és 12-13 dkg csokiból csinálnám a tésztát. A krém hozzávalóin és a díszítéshez használt tejszín mennyiségén nem változtatnék, szerintem ez elegendő a nagyobb formához is, legfeljebb picit vékonyabb lesz a krém. :) Sok sikert! :)

      Törlés
  22. a tészta liszt nélkül is tészta /piskóta/ jellegű lesz ? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyilván nem lesz teljesen piskóta jellegű, kicsit talán nedvesebb, de jól kezelhető tésztalap lesz. :)

      Törlés
  23. Nagyon szép a tortád!
    Ha jól értem a receptböl, akkor a krémbe bele kell tenni a tojás
    fehérjét is ?? Csak mert szokatlan.

    VálaszTörlés