péntek, március 28, 2014

Csokoládés mandulafészek a Vidék ízében :)))

Torta díszítéséhez készítettem ezeket a mandulafészkeket. Eredetileg csokitojásokat, most, az újrázáskor marcipán tojásokat helyeztem el bennük - bármelyikkel jól működik. Szerintem nagyon helyesek lettek, ha tetszik és van kedvetek, ti is készítsetek néhányat, akár fehércsokival és színes tojásokkal is el tudom képzelni. A húsvéti sütemények, torták dekorálása mellett persze önmagában is fogyasztható, nálunk a gyerekek - kicsik és nagyok - először kilopkodták a fészkekből a tojásokat, majd jóízűen elropogtatták a csokival bevont mandulafészkeket. :) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 3 fészekhez:
  • 3 evőkanál szálasra vágott mandula
  • 6 dkg étcsokoládé
  • bő fél evőkanál étolaj
  • 9 csoki- vagy marcipán tojás


  • A csokoládét az olajjal vízgőz fölött megolvasztottam, melegen tartottam.
  • Egy fémszűrőt tartottam az olvadt csoki fölé, beletettem egy evőkanálnyi vágott mandulát, a megolvasztott csokiból egy-két evőkanálnyit rámertem.
  • A mandulaforgácsokat elkevertem a csokival úgy, hogy a csoki mindenhol bevonja a mandulát, majd finom passzírozó mozdulatokkal a felesleget hagytam visszacsepegni a szűrőből a többi csokihoz.
  • Végül kanállal a csokis mandulát sütőpapírra halmoztam, kerekre, fészek alakúra formáltam, közepét kicsit ki is mélyítettem és elhelyeztem benne három kis tojást.
  • A maradék hozzávalókból ezzel a módszerrel még két fészket készítettem.
  • Hagytam őket megdermedni, majd tortát díszítettem velük.


Az apropó pedig, amiért idő előtt húsvéti tortát készítettem, a Vidék íze magazin, amit bizonyára mindannyian ismertek, nem kell bemutatnom. Az a megtiszteltetés ért ugyanis, hogy bemutatkozhattam e színvonalas lap hasábjain, az áprilisi, húsvéti számban. :) Köszönöm a lehetőséget Csonka Ilona főszerkesztő asszonynak, a klassz riportot Palágyi Editnek és a csodaszép fotókat Kállai Mártonnak. :) Nagyon-nagyon örültem a felkérésnek, nagyon izgultam, nagyon készültem és most nagyon sok szeretettel ajánlom figyelmetekbe az újságot, már kapható a standokon. :) A sok-sok jó recept között megtaláljátok benne a fürjtojásos-fetás kiflit, a kakaós-fahéjas krémest és a tejszínes-krémsajtos tortát is, utóbbit természetesen húsvéti díszbe öltöztetve. :) Ha van kedvetek, lapozzátok fel a Vidék ízét és kukkantsatok be kicsit jobban hozzánk az újság lapjain keresztül! :)))


23 megjegyzés:

  1. Hankka, gratulálok a megtiszteltetéshez, én mindenképpen bekukkantok hozzád. Ezek a kis mandulafészkek nagyon ötletesek és szépek, el is készítem majd az ünnepekre kis színes tojásokkal. Látom milyen szépen díszítik a tortát.

    VálaszTörlés
  2. Én mindenképpen kipróbálom, köszönet a remek ötletért! <3

    VálaszTörlés
  3. ...és szívből gratulálok a magazinban való szereplésedhez!!! :)

    VálaszTörlés
  4. Azta'! Eddig is magasra néztem fel rád,
    na, de egy ilyen felkérés és szereplés után...! :) :) :)
    Szívből gratulálok!!! :D

    VálaszTörlés
  5. Gratulálok én is:) Aranyosak a kis fészkek :)

    VálaszTörlés
  6. Gratulálok, sajnos nem tudom fellapozni az újságot, most nagyon sajnálom:) Ötletes nagyon a fészek, jól mutatna a húsvéti sütiken:) Szép hétvégét!

    VálaszTörlés
  7. gratulálok!:) nagyon ügyes vagy, megérdemled!:)

    VálaszTörlés
  8. Gratulálok! Már én is voltam benne, olyan jó visszalapozni az újságot... A fészek tuti ötlet így ünnep előtt! Nagyon cukik!

    VálaszTörlés
  9. Szívből gratulálok Hankka :) A fészkek pedig nagyon helyesek :)

    VálaszTörlés
  10. Gratulálok! :)) Kitűnő ötlet, elhiszem, hogy nagy sikere volt! :)

    VálaszTörlés
  11. Szívből gratulálok Hankka drága, igazán megérdemled!

    VálaszTörlés
  12. Gratulálok ! Szeretem ezt az újságot többször megvettem már, igyekszem majd ezt is megvenni! Nagyon jó ez a kis fészek :)

    VálaszTörlés
  13. Szuper ötlet :) Nagyon mutatós lett és igazán ünnepi

    VálaszTörlés
  14. Gratulálok ! - nagyon helyesek és mutatósak ezek a kis fészkek:)

    VálaszTörlés
  15. Ez valóban csodálatos, mintha igazi kis madártojások lennének :-)

    VálaszTörlés
  16. Köszönöm szépen mindenkinek a kedves szavakat, nagyon aranyosak vagytok! :)

    VálaszTörlés
  17. Gratulálok Hankka! A munka meghozza gyümölcsét. Nagyon szép a blogod, finom ételeket készítesz, csodásan fotózod. Megérdemled a megtiszteltetést és szerintem lesz még ennek folytatása. Csak így tovább!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Hajni! :) Én pedig az Erdélyi Konyhás szerepésetekhez gratulálok szívből! :)))

      Törlés
  18. Hankka, gratulálok! Bár leállítottam magam az újságvásárlásról -de bevallom, nem tudom betartani- ezt mindenképpen megveszem!

    VálaszTörlés
  19. Gratulálok Hankka! :) Én egyszer készítettem ilyen mandulás finomságot, nagyon ízlett. Aranyis ezekkel a picike tojásokkal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Gabi! :) Nálunk is nagy sikere volt, gyorsan el is fogyott! :)

      Törlés