kedd, március 04, 2014

Csokis madártejszelet - Blogkóstoló 15. forduló

Blogkóstoló 15. forduló. Süni jóvoltából ebben a fordulóban a Receptnapló nevű blog írója, Andi lett a párom, aminek nagyon örültem. Ismerem Andi blogját és volt is már tőle kinézve néhány kedvemre való recept. Jó szokásomhoz híven szeretném megmutatni - a teljesség igénye nélkül - a kedvenceimet: a fonott kalács, a mandarinzselé, a diós-csokis kocka, a görög teasütemény, a habos csokis-vaníliakrémes kocka és ami végül el is készült, a csokis madártejszelet. Pici módosítással készült nálam ez a finom sütemény: a habot nem a tetejére kentem, hanem - miután felkockáztam - csillagcsöves habzsákból díszítettem a szeletek tetejét a tejszínhabbal. Andi, köszönöm ennek a finom sütinek a leírását, Süni, köszönöm a játékot. :) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók egy 27 x 38 centis tepsihez:
a csokikrémhez:

  • 8 tojássárgája
  • 4 evőkanál kristálycukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 evőkanál keserű kakaópor
  • 2 csomag csokoládéízű pudingpor
  • 8 dl tej
  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg porcukor

a tésztához:

  • 8 tojásfehérje
  • 8 evőkanál kristálycukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 8 evőkanál liszt
  • 1 csomag sütőpor

a tetejére:

  • 4 dl tejszín
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 csomag habfixáló




  • Először a krémet készítettem el: a tojássárgákat a kétféle cukorral krémesre, habosra kevertem.
  • Hozzádolgoztam a kakaóport és a pudingport, majd lassan adagolva a tejet is belekevertem.
  • Kis lángon felfőztem, besűrítettem, majd hagytam teljesen kihűlni.
  • A margarint habosra kevertem a porcukorral, hozzákevertem a kihűlt pudingos krémet is.
  • A tésztához keményre vertem a tojásfehérjéket, a végefelé hozzádolgoztam a kétféle cukrot is.
  • Rászitáltam a sütőporral elkevert lisztet és fakanállal óvatosan beleforgattam.
  • Sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam, és előmelegített, 180 fokos sütőben 20-25 perc alatt készre sütöttem.
  • Amikor a tészta kihűlt, rákentem a csokis krémet és hűtőbe tettem.
  • Másnap felszeleteltem és a szeleteket cukorral és habfixálóval keményre vert tejszínhabrózsákkal díszítettem. (Természetesen a habot rá is simíthatjuk a csokikrémre, ebben az esetben megszórhatjuk még reszelt csokoládéval.)


30 megjegyzés:

  1. Micsoda tökéletes finomságot készítettél :) Folyik a nyálam.

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű, csodaszép:) Mindig olyan mértani pontossággal vágod fel a sütiket, nagyon ügyes vagy:)

    VálaszTörlés
  3. Csodálatosan szép! Nagyon finom lehet. Annyira csábító mert olyan mintha itt lenne előttem, de mégsem érem el sajna:-))

    VálaszTörlés
  4. Szépek, guszták! Olyan régen kívánok valami krémeset, ez jól is esne:)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű lett! Szívesen megkóstolnám! :)

    VálaszTörlés
  6. Kis habcsókos csodák! Nagyon mutatós és finom süti. Még nem csináltam, de szerintem először a simával kezdek utána meg jöhet csokis...

    VálaszTörlés
  7. Ez aztán süti a javából, szépséges :)

    VálaszTörlés
  8. Hankka, ez valami gyönyörűség a köbön!!! Asszem' megvan a hétvégi sütink... :)))

    VálaszTörlés
  9. Művésznő kérem, ez egyszerűen hibátlanul gyönyörűséges :-))))

    VálaszTörlés
  10. Ezekkel a tejszínhabrózsákkal díszítve nagyon kis csinoskák lettek! :)

    VálaszTörlés
  11. Csodaszépek! Megkérdezhetem, hogy milyen habzsákod ill. díszítőcsöveid vannak?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Belinkelem, innen van a habzsákom és a díszítőcsövek, évekkel ezelőtt vettem. Nagyon jó minőségű, szeretem. :)
      http://andi1976.gportal.hu/gindex.php?pg=29121851

      Törlés
  12. Hűűű, csak ámulok, iszonyat jól néznek ki! :)) Olyan szívesen megkóstolnám! :)

    VálaszTörlés
  13. Igazán mutatós és biztos vagyok benne hogy nagyon finom is :)

    VálaszTörlés
  14. Ez de gyönyörű!!! :) Csokisan még nem sütöttem, mindenképpen el fogom készíteni, egyszer csak... :)

    VálaszTörlés
  15. Csodaszép szeletek!! Nagyon feldobtad a díszítéssel!!Én is csk simán ismerem,de így is finom lehet!! :)

    VálaszTörlés
  16. Hát ez istenien néz ki, a díszítésről már nem is beszélve!!! :)

    VálaszTörlés
  17. Szépségesek! A díszítéssel csodát tettél vele:-) Meg persze a csokival!

    VálaszTörlés
  18. Hankka, elájulok, hogy a kezeid közül milyen szépségek és finomságok kerülnek ki. :)
    Madártej szeletet én is szoktam készíteni, ez a csokis verzió is csoda finom lehet... :P

    VálaszTörlés
  19. Hankka, bámulatosan mutatós sütemyényt készítettél, ami biztos nagyon finom is!
    Én sajnos nem tudok bánni a csillagcsöves zsákkal, ezért talán méginkább csodálom, aki ilyen szépségeket alkot vele. Mértani pontossággal készült minden csillag minden szeletre! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem olyan ördöngösség, Marisz, biztosan meg tudnád csinálni! :) Csak meg kell próbálni! :)

      Törlés
  20. Köszönöm a kedves hozzászólásokat! :)

    VálaszTörlés
  21. jol néz ki de nem az igazi madàrtej szelet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen! :) Mint fentebb láthattad, a Blogkóstoló nevű játék keretében került sor az elkészítésére. Vagyis a receptet a hozzávalók és a név megváltoztatása nélkül készítettem el, egy "blogkóstolás" eredményeképpen. :)

      Törlés
    2. Ráadásul milyen olcsó.

      Törlés