csütörtök, február 06, 2014

Téli gyümölcssaláta sajttal

Időnként nagyon jól tud esni egy-egy könnyedebb saláta is, vannak időszakok, amikor kifejezetten ezeket kívánjuk. Így született ez a gyümölcssaláta is, kicsit a maradékhasznosítás jegyében, a kamra és a hűtő tartalmának függvényében. Nagyon finom lett, vajas pirítóssal, illetve fehér kenyérrel ettük. El tudom képzelni egy kis majonézes-tejszínes öntettel is, de csak így, natúr módon is kellemes előétel (vagy főétel, mint nálam). Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 1 doboz mandarinkonzerv
  • 4 evőkanál citromlé
  • 1 mokkáskanál mustár
  • só, őrölt bors, petrezselyemzöld, kapor
  • 1/4 piros kaliforniai paprika
  • 1 alma
  • 1 banán
  • kb. 12 dkg edami sajt




  • A konzerv mandarint lecsepegtettem, levét felfogtam.
  • A mandarinléhez hozzáadtam a citromlevet, a mustárt, ízesítettem sóval és őrölt borssal, és jól elkevertem.
  • A paprikát vékony csíkokra vágtam.
  • Az almát meghámoztam, negyedeltem, magházát eltávolítottam és vékony szeletekre vágtam, azonnal a citromos öntetbe forgattam, hogy ne barnuljon meg.
  • A megpucolt banánt vékonyan felkarikáztam, szintén rögtön az öntetbe kevertem.
  • A sajtot vékony csíkokra metéltem, majd a mandarinnal és a paprikával együtt a salátába kevertem.
  • Végül aprított (nálam fagyasztott) kaporral szórtam meg, petrezselyemzölddel díszítettem.


19 megjegyzés:

  1. Micsoda ízorgia :) Nagyon finom salátát készítettél, ami nagyon jól tud esni ebben a télies időben :)

    VálaszTörlés
  2. Izgalmas ízvilágú saláta. A sajt és a gyümölcs verhetetlen páros, üdítően finom lehetett.

    VálaszTörlés
  3. Kezit csókolom, le tetszett hagyni, hogy benne van
    ez is a Kifőztük magazinban!!! :)))
    És mivel előző életemben valószínűleg kecske,
    vagy nyúl lehettem, így jöhetne a saláta, ahogy van
    -nagyon szép! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, kedveském, tényleg lemaradt! :D (Vagy öregszem, vagy fáradok!) :D

      Törlés
  4. De guszta, nagyon jó ötlet! Finom lehetett a friss kenyérrel! Először azt hittem hogy desszert :-)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta! És milyen finom lehet. :)

    VálaszTörlés
  6. Tényleg nagyon guszta. Ámbár így nekem elsőre elég izgalmas, de megkóstolnám. Gyerekkoromban az almát szerettem sajttal... :o)

    VálaszTörlés
  7. Hankka ez nagyon finom lehet, a képek pedig csodálatosak!

    VálaszTörlés
  8. Ez marha jó! Gyümölcs és sajt, s még paprikát is tettél hozzá! Fantasztikus :-)

    VálaszTörlés
  9. Érdekes ízvilágú saláta lehet! Felkeltette az érdeklődésemet. :)

    VálaszTörlés
  10. Az utóbbi időben reggelente gyümisalit eszek. :) Azért azt nem mondhatom el, hogy elkerült a nátha, sajnos..., de azért folytatom. :-) Lehet kipróbálom ezt is, elképzelni sem tudom, milyen lehet ezekkel az összetevőkkel. A sajt még okés, de a többi hozzávalók, igaz egyenként mindet szeretem. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A mustár valóban "ijesztő" lehet, de hidd el, egyáltalán nem ront rajta. :) Összességében finom, pikáns saláta. :) Nagyon jó a fotód, örülök, hogy most már arc is társul a névhez. :)

      Törlés
  11. Köszönöm a kedves hozzászólásokat! :)

    VálaszTörlés
  12. Mivel nagyon divatos és elegáns is friss gyümölcsöt...körte, alma, szőlő, eper...stb...sajtal szervirozni, hát el tudom képzelni egy salátában is, de én friss mandarint fogok bele tenni, mivel hogy itt Flordiában bőven terem pont most a szezonban. Szerintem guszta, és kimondottan finom, és a sok szin kombináció is kinálja magát!

    VálaszTörlés
  13. Az én szervezetem pont ilyen saláta után áhítozik! :D

    VálaszTörlés