szombat, február 01, 2014

Szilvás tészta mogyorós morzsával

Ritkán eszünk tésztás ételeket, a krumplis, zöldséges, rizses ételek jobban fogynak. Most viszont - egy régi recept alapján - nagyon finom szilvadzsemes-morzsás tésztát sikerült készíteni, mindannyian nagyon szerettük. A házi dzsem vörösborral van megbolondítva, illetve az egészet megkoronázza egy fincsi mogyorós-szezámmagos morzsa. Frissen készítve és fogyasztva az igazi, sok sikert hozzá! A recept megjelent a Kifőztük Magazin februári számában is.


Hozzávalók:

  • 30 dkg durum bordázott kagylótészta
  • 1 rúd fahéj
  • 5 szem szegfűszeg
  • 2 evőkanál só
  • 1 teáskanál olaj
  • 1 kis üveg szilvadzsem
  • 1,5 dl portói bor
  • kb. 5 dkg vaj
  • 2 evőkanál durvára darált mogyoró
  • 2 evőkanál szezámmag
  • 2 evőkanál zabpehely




  • A tészta főzéséhez felforraltam 2 liter vizet, amit ízesítettem a fahéjjal, szegfűszeggel, sóval és olajjal.
  • A tésztát ebben az ízesített vízben a szokott módon puhára - vagy tetszés szerint fogkeményre - főztem, szűrőn lecsepegtettem és a fűszereket eltávolítottam.
  • A dzsemet a borral elkevertem, kis lángon, időnként megkeverve sűrű mártássá főztem.
  • Egy serpenyőben felhevítettem a vajat, beletettem a mogyorót, szezámmagot és zabpelyhet és gyors mozdulatokkal addig forgattam benne, amíg illatozni nem kezdett.
  • A tésztát gőzölögve, a boros-szilvás mártással és a finom morzsával leöntve tálaltam.


14 megjegyzés:

  1. Ez valami zseniális ! Szuper ötlet, szuper fotók :) Gratulálok a recepted megjelenéséhez :)

    VálaszTörlés
  2. Fincsi!!!! :) Nagyon jó ízkombinációt hoztál össze! Gratulálok, hogy a recepted megjelent a Kifőztük magazinban! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki, gyerekként sokszor ettem lekváros tésztát:) A te változatod sokkal jobban hangzik:)

    VálaszTörlés
  4. Ha lehetne egy kis porcukkert szórni a tetejére,
    akkor kipróbálnám (a bor ellenére is! :))),
    pedig a mi korosztályunknak nem sok
    jó emléke lehet a "menzás változat" miatt
    -mondjuk ez fényévekkel néz ki jobban azoknál!!!
    És gratulálok az újsághoz!!!!!!!!!! :)

    VálaszTörlés
  5. A lekváros tésztát imádtam gyerekkoromban (bár azt grízes tésztának hívtuk), érdekes nekem így kagyló tésztával.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta ! Nekem most épp olyanra sikerült a szilvalekvárom ami darabos ennek pont jó lenne! Nagyon finom lehet! Szerintem metélt tésztával is finom lehet. Gratulálok és további sok sikert kívánok!

    VálaszTörlés
  7. Micsoda ízvilág! Pazar!! Gratulálok a "megjelenéshez". :)

    VálaszTörlés
  8. Méltó helye van a magazinban, gratulálok! A fotóidat nézegetve, bár nem vagyok tésztarajongó, bizony nekiállnék egy tányér lekváros tészta eltüntetéséhez:-)

    VálaszTörlés
  9. Ez igazán különleges lehet! Szívesen kipróbálom. :))

    VálaszTörlés
  10. A tetején azzal a morzsával . . . nagyon guszta :))

    VálaszTörlés
  11. Hú, most megleptél. Ezt a tésztát én pörköltek mellé szoktam főzni... Ha hosszú metélttel lenne, mocskos tészta lenne.. Guszta!

    VálaszTörlés
  12. Lehet, hogy ez egy megosztó étel? :) Tetszés szerint másféle tésztával is készülhet, aki szereti az édes tésztaételeket, annak biztosan ízleni fog! :)

    VálaszTörlés
  13. Fenomenális :) A férjem biztos hogy imádná :)

    VálaszTörlés